آغاز واگذاری تاکسی‌های جدید در اصفهان با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در راستای نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده شهر تا سه هفته آینده نخستین گروه از تاکسی‌های نو پلاک "ت" تحویل متقاضیان می‌شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واگذاری تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان و دیگر کلانشهرهای کشور فرسودگی تاکسی‌ها به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است، تصریح کرد: بیش از ۴۵ درصد تاکسی‌های شهر اصفهان فرسوده و عمر بالای ۱۰ سال دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: طبق قانون، وظیفه نوسازی ناوگان تاکسی بر عهده دولت و وزارت کشور است که دولت به دلایل مختلف از جمله محدودیت‌های موجود نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در حرکتی خودجوش تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با بهره چهار درصد برای هر تاکسی در نظر گرفت و منتظر حمایت دولت نماند، گفت: اختلاف نظر سازمان محیط زیست با شرکت‌های خودروسازی باعث توقف روند نوسازی تاکسی‌ها شد زیرا محیط زیست بر رعایت استانداردهای یورو پنج برای تاکسی‌های جدید تاکید دارد، اما نظر خودروسازان بر ارائه خودروهای یورو سه و چهار بود.

منوچهری ادامه داد: اختلاف‌نظر دستگاه‌های دولتی باعث شده بود خودروها پلاک نشود و با توجه به اینکه نمی‌توان خودروی بدون پلاک را به مشتری تحویل داد در نمایندگی‌ها بلاتکلیف و متوقف بماند که با رایزنی‌ها و مذاکرات انجام شده از سوی اتحادیه تاکسیرانی کشور دولت قبول کرد پنج هزار تاکسی یورو سه و چهار دپو شده، پلاک‌گذاری و روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه تا سه هفته آینده نخستین گروه از تاکسی‌های نو پلاک "ت" تحویل متقاضیان می‌شود، گفت: تلاش تاکسیرانی نوسازی یک هزار تاکسی فرسوده شهر است، البته تاکسی‌های جدید از نوع پژو ۴۰۵ بوده و قیمت مصوب آن از سوی ایران خودرو حدود ۹۱ میلیون تومان اعلام شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تاکسیرانی اصفهان، مشهد و تهران به زودی با بحران رو به رو می‌شود که در این راستا مکاتباتی با اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور انجام شده و امیدواریم مسئولان وزارت کشور چاره‌ای اساسی برای نوسازی ناوگان بیندیشند.

کد خبر 438400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • بابایی IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 2
    درود بر آقای منوچهری مدیر تاکسی رانی اصفهان من خودم راننده تاکسی اصفهانم واز ایشان میخواهم که زودتراز اینها به قولشان عمل کنند بابت جاییکه میخواهند لوازم یدکی به صورت اقساطی به این قشرزحمتکش جامعه برسانند باتشکر
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    1 3
    چراخودروازرده خارج وپرمصرف واستهلاک بالاوقیمت نجومی این رقم برای رانندگان بااین اوضاع اقتصادی خراب بالاست درضمن کرونانشان دادکه آلودگی هوامربوط به صنایع است
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    اخه یک راننده تاکسی بااین مشکلات چطوری ۴۰میلیون بدهد شما به ماگفتید براوردهراننده۱۵میلیون است که ده میلیون بعدازاسقاط خودرو به حسابتان می ریزند که شما۵میلیون بدهیدبعد از ۵ماه حالا میگید باید ۴۰میلیون بدهد اخه ازکجا
  • رستم IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    اخه چرا فقط پژو۴۰۵ از رده خارج که همش واشر سرسیلندر میسوزونه را میدین به راننده های اصفهان،چرا سمند پایه گازسوز نمیدین