نوسان بازارهای آسیایی در دور جدید گفت‌وگوهای چین و آمریکا

بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی امروز با روند نوسانی همراه شدند در حالی که دور جدید از گفت و گوهای چین و آمریکا موجب بهم ریختن تعادل در بازارهای سهام شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، معاملات در بازارهای اروپایی با روند کاهش شاخص‌ها همراه شد و در این بین شاخص یورواستاکس با افت ۰.۸ درصدی همراه شد و فوتسی لندن هم ۰.۷ درصد افت کرد.

شاخص آسیا پاسفیک در این بین با افزایش یک درصدی مواجه شد و نیکی ژاپن هم پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات، نخستین روز کاری هفته را با رشد ۱.۸ درصدی همراه کرد. به این ترتیب، در بازار هنگ کنگ شاخص اصلی بورس این کشور افت ۲.۳ درصدی را به نام خود به ثبت رساند.

شاخص اصلی بورس کره جنوبی نیز با بیشترین میزان نسبت به ۱۷ جلسه معاملات گذشته داد و ستد شد در حالی که افزایش قیمت و اقبال به سمت سهام شرکت‌های تکنولوژی، بازار این کشور را در مدار صعود قرار داد. در سوی دیگر، بازار سنگاپور با افت شدید شاخص اصلی معاملاتی این کشور همراه شد در حالی که دیروز مقامات رسمی این کشور از رکود جدید اقتصادی در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد در روز شنبه آتی، جلسه‌ای بین وزرای تجارت دو کشور آمریکا و چین برقرار خواهد شد تا روند تجارت بین این دو کشور را در ۶ ماه گذشته بر اساس فاز اول صلح تجاری بررسی کنند. این در حالی است که، در معاملات شب گذشته در وال استریت سخنان ترامپ توانست کمی موجب رشد شاخص‌ها شود.

رئیس جمهور آمریکا در خصوص بسته محرک مالی جدید این کشور در توافقی میان کاخ سفید و دموکرات‌ها خبر داد و موجب رشد بازار در آخرین ساعات معاملاتی شبانه شد. به این ترتیب، شاخص داوجونز یک درصد مثبت شد و اس اند پی و نزدک نیز با روند مثبت رو به رو شدند.

کد خبر 438345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.