دستورالعمل حمایت‌های تغذیه‌ای برای بیماران کرونایی تدوین شد

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر ، گفت: دستورالعمل حمایت‌های تغذیه‌ای در مواجهه با بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا را تدوین کردیم و در اختیار واحدهای مربوطه قرار دادیم تا ضمن بهره‌برداری از آن، اقدمات پیشگیرانه و آموزشی-ترویجی خود را هم در سطح جامعه گسترش دهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، فرید مرادیان با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با اپیدمی کرونا و دغدغه، پیگیری و نظارت ویژه رئیس جمعیت هلال احمر از روز نخست تصدی این پست، بر حضور حداکثری این نهاد در کنار سایر ارگان‌ها از جمله وزارت بهداشت، اظهار کرد: در همین راستا دبیرخانه کرونای جمعیت و متناظر آن در تمامی استان‌های کشور تشکیل شد که بنا بر دستور رئیس جمعیت مسئولیت کنترل، رسیدگی و ارائه خدمات درمانی و همچنین امدادی به هم میهنانمان فراهم شد.

وی با تاکید بر حضور شبانه روزی مجموعه هلال احمر در ورودی و خروجی شهرها برای کنترل تمامی مسافران به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، گفت: هلال احمر با استفاده از کل تمامی ظرفیت خود شامل امدادگران، نجاتگران، مراکز امدادی، بین جاده‌ای، درمانگاه‌ها و نظایر آن تلاش کرد در کنار سایر نهادهای متولی از جمله وزارت بهداشت خدمات تخصصی در پیشگیری و درمان ویروس کرونا را به مردم عرضه کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر، تصریح کرد: در روزهای سخت ابتدایی کرونا و کمبود تخت‌های بیمارستانی در سراسر کشور به دلیل غافلگیری نسبت به شیوع این اپیدمی، جمعیت هلال احمر به عنوان پشتیبان بیمارستان مسیح دانشوری وارد عمل شد و خدمات گسترده حمایتی و درمانی را انجام داد. همینطور در مراکز درمانی خارج از کشور، در راستای اهداف بشر دوستانه و درخواست‌هایی که از سوی این کشورها مطرح شد، هلال احمر با همه توان و ظرفیت خود به کمک مراجعه کنندگان و بیماران این کشورها شتافت.

مرادیان افزود: در این مسیر هلال احمر هر آنچه در توان داشت در طبق اخلاص نهاده و با یاری خدا، حمایت همه جانبه رئیس جمعیت هلال احمر و همچنین مشارکت و همراهی گسترده هموطنان عزتمندمان خدمات ارزشمندی ارائه شد.

وی ادامه داد: در مسیر خدمت رسانی متأسفانه تعدادی از همکاران ما هم به ویروس کرونا مبتلا شدند و چندین نفر امدادگر و داوطلب هم شهید شدند. با دستور رئیس جمعیت تلاش کردیم امکانات پیشگیرانه ای همچون ماسک، ژل ضد عفونی و سایر وسایل محافظتی در اختیار عزیزانمان در صف مقدم این مبارزه قرار گیرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع اقلام و وسایل ضروری پیشگیری از کرونا تاکنون در قالب چند مرحله بین امدادگران، پرسنل و مجموعه هلال احمر، اظهار کرد: برای تمام استان‌ها شامل پایگاه‌ها، مراکز درمانی، مراکز توانبخشی، داروخانه‌ها، کارمندان مجتمع تهرانپارس بیمارستان نورافشار واحدهای ستادی و نظایر آن طی این مدت ده‌ها هزار ماسک سه لایه، محلول ضدعفونی، البسه حفاظتی، محافظ صورت و نظایر آن توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم با تداوم روند امداد رسانی خود، سطح خدمات رسانی به همکاران زحمتکش خود را نیز ارتقا دهیم. در این زمینه تدابیری از طرف رئیس جمعیت اندیشده شده که مدیران را مکلف به حمایت و حفاظت از تمامی کارکنان در برابر ابتلای به این ویروس کرده است.

کد خبر 438314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.