زمین‌های خالی و مخروبه شهر ساماندهی می‌شود

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان از ساماندهی زمین‌های خالی و مخروبه در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، ایمان سیف‌اللهی با بیان اینکه تعداد زیادی از زمین‌های خالی و مخروبه سطح شهر، رها شده و بدون استفاده است، گفت: این املاک رها شده از لحاظ مسائل امنیتی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین سیمای بصری شهری، معضلاتی برای شهر و شهروندان ایجاد کرده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی زمین‌های خالی و مخروبه رها شده، گفت: در این راستا جلساتی با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور نمایندگانی از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نیروی انتظامی، دستگاه قضائی و شهرداری برگزار و مقرر شد برای ساماندهی املاک مذکور اقدامات لازم انجام شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان با اشاره به ارائه راهکارهایی برای ساماندهی این املاک یادآور شد: می‌توان پس از گرفتن مجوز و اقدامات لازم، زمین‌های خالی و مخروبه را با حفظ مالکیت حقیقی و حقوقی، جهت استفاده عموم شهروندان به صورت موقت به پارکینگ عمومی و زمین‌های ورزشی کم هزینه تبدیل کرد.

وی با اشاره به وجود تعدادی از زمین‌های رها شده در معابر اصلی درجه یک و درجه دو شهر افزود: این زمین‌ها نه‌تنها سیمای شهری را نازیبا کرده است؛ بلکه به محل تجمع نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی تبدیل شده است.

سیف‌الهی با تأکید بر این‌که زمین‌های رهاشده باید توسط مالک حصارکشی شود، افزود: در صورت اقدام نکردن به موقع مالک، شهرداری می‌تواند نسبت به حصارکشی زمین اقدام کند.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های مالی ایجاد حصار، به‌دنبال راه‌کاری هستیم تا با ورود و مشارکت بخش خصوصی به این موضوع و با حفظ ضوابط و مقررات شهری، فضاهای تبلیغاتی ایجاد شود و آن‌ها را به‌صورت تهاتر در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه شهرداری به منظور کاهش معضلاتِ زمین‌های رهاشده در شهر، این اقدامات را در دستور کار قرار داده است، گفت: شهرداری همزمان با ساماندهی املاک رهاشده، در صورت تصمیم مالک جهت ساخت‌وساز و ایجاد فضا و نظم‌دهی به زمین، هیچ‌گونه ادعایی ندارد و بهره‌برداری از ملک را به‌طور کامل در اختیار مالک قرار می‌دهد.

کد خبر 438271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.