گلایه سازمان نظام پزشکی از بی‌توجهی به نظر پزشکان در سیاست‌گذاری‌های کشور

دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: نظام پزشکی از بی توجهی به اظهار نظرات پزشکان در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های کشور گلایه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مصلحی ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال اخیر در مقوله‌هایی مانند بحران کرونا و طرح تحول سلامت آنطور که باید نقطه نظرات پزشکان مورد توجه قرار نگرفت، اظهار کرد: این در حالی است که در دیگر کشورها در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اینگونه، از نظر پزشکان به عنوان متخصصان امر استفاده می‌شود.

وی افزود: ما در این زمینه از مسئولان گلایه داریم، چنانچه نظرات پزشکان اعلام می‌شد می‌توانستیم سیاستگذاری‌های بهتری داشته باشیم.

دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی با حداقل‌های تورم همخوانی ندارد، اضافه کرد: همچنین هزینه‌هایی که برای حفاظت پزشکان و بیماران هزینه می‌شود بودجه آن هیچ کجا دیده نشده است.

وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر باید جبران افزایش هزینه‌ها و هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی را تقبل کنند تا بر مردم فشار وارد نشود.

مصلحی افزود: امروز هیچ استقبالی از توسعه مراکز درمانی نمی‌شود، این امر توجیه اقتصادی ندارد که در نهایت دود این بی توجهی به چشم مردم می‌رود.

وی در خصوص پرداخت پاداش‌های کادر درمان کرونا نیز اظهار کرد: در این زمینه پیگیری‌های لازم شده است، مسئول این امر دانشگاه علوم پزشکی است اما ما نیز پیگیری‌های لازم را داریم.

کد خبر 438089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.