تحکیم اتحاد و همدلی در برنامه اینترنتی "مثل کوه"

ویژه برنامه زنده اینترنتی "مثل کوه" ویژه عید غدیر خم از بام شهر اصفهان پخش شد.

به گزارش ایمنا، مسئول اجرایی این برنامه گفت: بخاطر شیوع کرونا ویروس نمی‌توانستیم جشن عید غدیر را در اجتماعات برگزار کنیم به همین خاطر ویژه برنامه زنده اینترنتی "مثل کوه" را به مدت یک ساعت از بام شهر (کوه صفه) را برنامه‌ریزی و اجرا کردیم.

سعید نصر با بیان اینکه اسم این برنامه به خاطر تحکیم اتحاد و همدلی در غدیر انتخاب شده است، اظهار کرد: با دعوت از شش گروه موسیقی اقوام شامل خراسانی، گیلانی، آذربایجانی، بوشهری، کرماج و بختیاری، قطعه‌هایی در مدح پیامبر و عید غدیر در بام شهر اصفهان نواخته شد.

وی ادامه داد: برنامه مثل کوه، برای اولین بار با اقوام خراسان و کرماج و ترکیب شیعه و سنی تصویری از اتحاد و همدلی و استحکام بیشتر را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه این برنامه مانند یک جشنواره موسیقی بود، گفت: قطعه‌های تک نوازی به صورت دو زبانه در موضوعات ایران، اصفهان، کرونا و عید غدیر با سازهای گیتار، عود، کمانچه، پیانو و … نواخته شد و گروه باستانی هم در مدح حضرت علی (ع) قطعه‌هایی نواختند.

نصر تصریح کرد: دو قطعه وحدت و ای ایران، به صورت ویژه در ارکستری بالغ بر ۲۰۰ نفر از گروه کرال اصفهان همراه با همه اقوام دعوت شده به این برنامه اجرا شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با ۳۵۰ نفر عوامل اجرایی، تدارکات و پشتیبانی برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در چنین لوکیشن مرتفعی استاد قوام نیا به اقامه اذان و قرآن پرداختند و پرچمی منقش به نام امیرالمومنین علی (ع) نیز به مساحت ۱۲۰۰ متر در ارتفاع کوه صفه به اهتزاز در آمد.

کد خبر 438053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.