شرط هاشمی برای نامزدی ریاست شورا

رئیس شورای شهر تهران درخصوص زمان انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران در سال پایانی گفت: اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه این انتخابات برگزار می‌شود و قبل از کاندیدا شدن برای ریاست از اعضا نظرسنجی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه  امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه امروز گفت: در جلسه امروز برخی از اعضا درخصوص روز خبرنگار تذکراتی را مطرح کردند و همچنین اساسنامه شرکت ساماندهی مشاغل که ۶۲ ماده داشت بررسی شد. همچنین یک فوریت ایجاد شرکت بومی سازی تجهیزات ثابت و محرک واگن‌های مترو که از سوی شرکت مترو مطرح شده بود رأی آورد.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران ۴۳ سازمان و شرکت وجود دارد که اساسنامه بیشتر آنها دارای مشکل است، اساسنامه برخی از این شرکت‌ها با قوانین کشور مغایرت‌هایی دارد. قرار بود برای حل این مشکل اساسنامه تیپ تهیه شود. شرکت ساماندهی مشاغل اولین شرکتی بود که اساسنامه اش به شورا آمده بود و با پیشنهاداتی که مطرح شد قالبی مشخص شد که سایر شرکت‌ها بر اساس این چهارچوب اساسنامه‌های خود را تهیه کنند.

هاشمی همچنین درخصوص درخواست سه هزار میلیارد تومانی شهرداری از اعتبار پیش بینی شده کرونا از اعتبار ملی گفت: شهرداری تهران دو نوع خسارت از شیوع بیماری دیده است نخست کاهش درآمدها از محل کاهش مسافر مترو و اتوبوس و همچنین به دلیل کاهش مسافر است همچنین یارانه سوخت نیز از سوی وزارت نفت به شهرداری تعلق نمی‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: تمام مراکز فرهنگی و اجتماعی و ورزشی هم فعالیت‌های خود را متوقف کردند که از این محل هم درآمدها کاسته شده است. بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت شرکت‌هایی که در این ایام نیروهای خود را اخراج نکرده‌اند پیش بینی شده که شهرداری هم مشمول این قانون می‌شود. همچنین برخی از شرکت‌ها که تعدیل نیرو داشته اند و نیاز به اعتباری برای بیمه بیکاری هم وجود دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه مبارزه با کرونا تنها توصیه به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست گفت: ویروس کرونا دست کم یک سال باقی می‌ماند و این که نیاز به تقویت ظرفیت حمل و نقل داریم، بنابراین درخواست کمک سه هزار میلیارد تومانی دادیم که به مراجع ارجاع شده است اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران درباره لغو طرح ترافیک گفت: قرار بود دو هفته‌ای طرح لغو شود تا تأثیر آن در میزان مسافران مترو و اتوبوس مشخص شود. در این دو هفته تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل کم نشد و بیشتر هم شد. اما در خصوص لغو آن ستاد ملی باید تصمیم بگیرد. هرچند اعضای شورای شهر تهران نظرهایی در این زمینه دارند اما تاکنون ستاد ملی کرونا مستقیم نظر اعضای شورا را نخواسته است.

وی درخصوص زمان انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر در سال پایانی گفت: ۲۸ مرداد یا ۲ یا ۳ شهریور ماه این انتخابات برگزار می‌شود قبل از برگزاری انتخابات از اعضا در خصوص رضایت از عملکردم نظرسنجی می‌کنم سپس خود را برای ریاست کاندیدا می‌کنم و بی گدار به آب نمی‌زنم.

کد خبر 437911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.