داشتن مسکن حق قانونی هر خانواده ایرانی است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران درباره تدوین و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، گفت: امروز تأمین مسکن مسئله و مشکل بسیاری از همشهریانمان در تهران و هموطنانمان در کلانشهرهای کشور و شهرهای پرجمعیت است، مشکلی که باید برای حل آن دولت، شهرداری‌ها، خیرین و سازمان‌های خدمت‌رسان اجتماعی دست یاری به سوی هم دهند و مشکل مردم را حل کنند.

وی افزود: بر اساس جزء ۱ بند چ ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؛ دولت صریحاً مکلف شده است تا به منظور تأمین نیاز اقشار آسیب‌پذیر و گروه‌های هدف سازمان‌های حمایتی به مسکن و رفع فقر سکونتی حداکثر تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به تدوین طی مراحل قانونی و در چهارچوب بودجه سنواتی و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که به علت ماهیت سرمایه‌ای و بدل شدن سرپناه به یک کالای سرمایه‌ای، تأمین مسکن خوب و ارزان از دسترس بسیاری از شهروندان دور مانده و این روند افزایش نرخ در سال‌های اخیر سبب شده است تا شاهد طولانی شدن دوره زمانی امکان خرید مسکن در تهران برای اقشار متوسط و دور از دسترس شدن خرید مسکن برای اقشار محروم باشیم.

فراهانی گفت: بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «تدوین و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت بر اساس تکلیف جز ۱ بند چ ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه» به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: امیدوارم در پرتوی سیاست‌گذاری مسئولانه و مبتنی بر نظام تدبیر شایسته، زمینه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت بیش از پیش فراهم شود تا شاهد «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی» مطابق با اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشیم.

کد خبر 437852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.