آغاز طرح ساخت قبرهای دو طبقه در آرامستان املش

شهردار املش از آغاز اجرای طرح ساخت قبر دو طبقه در آرامستان این شهر خبر داد.

ناصر رنجبر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان املش با ۳۵ هکتار وسعت، دارای دو دستگاه آمبولانس، سردخانه، غسالخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، دفتر مدیریت و پاسخگویی و بقعه امامزاده است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل رشد جمعیت شهری و افزایش تعداد متوفی، توسعه آرامستان شهری املش بسیار لازم و ضروری است، افزود: به دلیل کمبود زمین در محدوده شهری، هزینه بالای تملک برای ساخت آرامستان جدید و همچنین استقبال شهروندان برای خرید قبر در کنار بستگان خود، در فاز نخست در آرامستان املش، قبور قدیمی و بالای ۳۰ سال جایگزین و به صورت دو طبقه ساخته می‌شود.

شهردار املش ادامه داد: ساخت قبور دو طبقه تا شهریور ادامه دارد و سپس در فاز دوم قبور آرامستان همسطح سازی خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه در آرامستان املش علاوه بر مزار شهدا قطعه‌ای برای متوفیان خانواده شهدا و جانبازان اختصاص یافته است، افزود: شهرداری در نظر دارد قطعه‌ای را با ۲۴ قبر دو طبقه برای هنرمندان و نام‌آوران شهر احداث کند.

وی عنوان کرد: در آرامستان املش قطعه‌ای برای فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در نظر گرفته شده و تمامی مراحل کفن و دفن توسط شهرداری و با نظارت شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و روحانیون انجام می‌شود.

شهردار املش با بیان اینکه در کنار آرامستان املش امامزاده معروف آقا سید ابراهیم قرار دارد که شهرداری برای آن گلدسته ساخته و کاشی‌کاری کرده و این مکان مقدس روزانه پذیرای زائران بسیاری از این شهرهای دور و نزدیک است. اضافه کرد: آرامستان به دلیل داشتن امامزاده، نیازمند داشتن یک سری از خدمات رفاهی همچون پارک کودکان، بازارچه خرید، گل فروشی و گلاب فروشی برای شهروندان و زائران است.

رنجبر افزود: ایجاد طرح‌های رفاهی در آرامستان به شورای اسلامی شهر پیشنهاد و مصوب شده و اجرای آن‌ها نیازمند همکاری و حمایت استانداری، اوقاف، فرمانداری و ستاد بازآفرینی شهری است.

وی با بیان اینکه در آرامستان برای همه مراحل خدمات کفن و دفن افراد تحت تکفل بهزیستی و کمیته امداد ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود، افزود: بیمارستان املش فاقد سردخانه بوده و در صورت نیاز از سردخانه آرامستان استفاده می‌کند و با توجه به اینکه شهرداری به صورت قانونی وظیفه خدمات رسانی به محدوده شهری دارد؛ اما به دلیل فقدان امکانات، به تمامی روستاهای شهرستان نیز خدمات ارائه می‌کند.

شهردار املش بر ضرورت ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی در آرامستان این شهر تاکید کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با ارتقای سطح ارائه خدمات شهری در آرامستان، کمی آلام روحی بستگان متوفیان را تسکین دهیم و رضایت عمومی شهروندان را جلب کنیم.

به گزارش ایمنا، شهرستان املش با ۴۴ هزار و ۲۶۱ نفر جمعیت با دو بخش مرکزی و رانکوه در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 437819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.