استعفای برایان هوک تأثیری در روابط آمریکا با ایران ندارد

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: با توجه به ساختار سیاسی آمریکا، تغییر و تحولات در کابینه ترامپ، تأثیری در سیاست‌های اصلی واشنگتن ندارد.

علیرضا محرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون استعفای برایان هوک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران اظهار کرد: استعفای آقای هوک و به قدرت رسیدن الیوت ایبرامز به جای وی، تأثیری در روابط آمریکا با ایران ندارد، اما باید توجه داشت که ساختار سیاسی ایالات متحده آمریکا پیچیده است، به صورتی که در این کشور رئیس جمهور اختیار تام دارد و می‌تواند تمامی وزرا را تغییر دهد؛ بنابراین تغییر و تحولات در آمریکا لحظه‌ای است.

وی افزود: با توجه به ساختار سیاسی آمریکا، تغییر و تحولات در کابینه ترامپ، تأثیری در سیاست‌های اصلی واشنگتن ندارد؛ بنابراین خروج افرادی مانند بولتون یا برایان هوک و رکس تیلرسون تغییر اساسی در سیاست خارجی این کشور ندارد.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: الیوت ایبرامز، دستیار ویژه ایالات متحده آمریکا که جانشین برایان هوک شده است، از اعضای طیف تندرو ایالات متحده آمریکاست. ایبرامز سابقه فعالیت در مناصب سیاست خارجی در دولت‌های رونالد ریگان، جرج دبلیو بوش و دونالد ترامپ را دارد؛ بنابراین برتری وی نسبت به برایان هوک این است که از تجربه بالاتری در سیاست خارجی برخوردار بوده و همچنین آشنایی بیشتری نسبت به مسائل مرتبط با ایران دارد.

کد خبر 437811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.