۸ دیتاسنتر استانی برای پشتیبانی از کسب و کارهای دیجیتال راه اندازی می شود

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تجهیز و راه اندازی هشت دیتا سنتر استانی در آینده نزدیک به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های دیجیتال برای کسب و کارهای آنلاین کشور در شرایط شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا مهدی محمدی گفت: این کار بر اساس تفاهم نامه‌ای که به زودی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات منعقد می‌شود، با همکاری بخش خصوصی صورت خواهد گرفت و فراخوان آن نیز ارایه خواهد شد.

وی اظهار داشت: برخی از کسب و کارهای آنلاین ایران با شیوع ویروس کرونا در کشور ۹۰ درصد خسارت دیده است و برخی با رشد هزار برابری در ارایه خدمات مواجه شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه کسب و کارهای آنلاین و اقتصاد دیجیتال مبحث جدیدی در دنیا و ایران است بنابراین با شیوع کرونا در کشور ما در این حوزه راه چند ساله را یک شبه رفتیم بنابراین در بخش زیرساخت‌ها با مشکل مواجه شدیم، البته خوشبختانه با همدلی دستگاه‌ها گام‌های خوبی هم برداشته شد و در ۶ ماه گذشته شاهد ارایه خدمات آنلاین خوبی در حوزه آموزش، پزشکی و سلامت بوده‌ایم.

محمدی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، پویش کرونا پلاس توسط ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت‌های دیجیتالی که می‌توانستند به دوران قرنطینه یا دوران گذار از کرونا مثل کسب و کارهای حوزه سلامت آنلاین، آموزش آنلاین و کسب و کارهای ارایه خدمات آنلاین کمک کنند طراحی و اجرا شد که کمک کرد افراد بیشتر خدماتشان را از راه دور دریافت کنند و لازم نبود خیلی در اجتماع حاضر شوند.

به گفته وی در فراخوان پویش کرونا پلاس ۶۰۰ شرکت دانش بنیان، حضور یافتند و با ارزیابی انجام شده حدود ۳۰۰ شرکت مورد تایید قرار گرفتند که به ۱۸۰ شرکت تسهیلات ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی و به ۱۰۰ شرکت دیگر کمک‌هایی مثل خدمات تبلیغاتی و زیرساختی ارائه شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 437684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.