اعطای بیش از ۲ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمان به مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم گفت: در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال فرانشیز درمانی به حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اردشیر فرخ‌وند در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به محرومیت‌های سمیرم و همچنین وقوع سیل و خشک سالی در این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنایعی در این شهر وجود ندارد، آمار بیکاری و آسیب‌های اجتماعی زید و در نتیجه مراجعات مردمی به این نهاد زیاد است.

وی افزود: دو هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی عادی و دائمی سمیرم تحت پوشش این نهاد قرار دارد و بالغ بر یک‌هزار و ۱۰۰ خانوار در غالب تبصره ۱۴ و به صورت موقتی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم نبود سرپرست و یا ناتوانایی سرپرست از معیارهای گزینش افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن است، افزود: در سال ۹۸ با توجه به اقدامات انجام شده تعداد ۱۶۰ کمک هزینه ازدواج، و بالغ بر ۶۵۰ کمک هزینه موردی به افراد تحت پوشش داده شده است.

فرخ‌وند مبلغ ریالی کمک‌های موردی را بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اضافه کرد: در حوزه مسکن نیز بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال در حوزه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به تعداد ۵۶ مورد انجام شده است.

وی از احداث ۵۹ مورد مسکن برای مدد جویان شهری خبر داد، تصریح کرد: در حوزه کمک به تعمیر مسکن مددجویان روستایی بالغ بر ۱۸۶ مورد کمک‌رسانی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم با اشاره به اعطای وام در حوزه‌های مختلف افزود: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال وام کارگشایی و اشتغال‌زایی در سال ۹۸ به مردم داده شده است.

فرخ‌وند با اشاره به صدور دفترچه مخصوص مددجویان افزود: تعداد یکصد بیمار صعب‌العلاج در سطح شهرستان داریم، در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال فرانشیز درمانی به حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر داده شد.

وی با اشاره به ارائه کمک‌های مختلف به کودکان زیر پنج سال که از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌شوند، تصریح کرد: ما در حوزه رفع سوءتغذیه این کودکان فعالیت می‌کنیم که در سال گذشته بیش از ۳۳۰ نفر را با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال را پوشش دادیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست از فعالیت خبرنگاران شهرستان سمیرم در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی تقدیر و تجلیل شد.‌

کد خبر 437575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.