۳۲۹ کارت معاینه فنی برای خودروهای سبک صادر می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه از صدور روزانه ۳۲۹ کارت معاینه فنی خودروهای سبک خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیروس ذاتی با بیان اینکه در شهر ارومیه پنج مرکز معاینه فنی برای خودروهای سبک فعال است، اظهار کرد: مراکز شماره دو و سه به صورت مشترک هم خودروهای سبک و هم خودروهای سنگین را معاینه می‌کنند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا اول مرداد ماه به تعداد ۳۹ هزار و ۴۲۷ برگه معاینه فنی صادر شده است، یعنی روزانه به طور متوسط ۳۲۹ برگه صادر شده است و در خصوص خودروهای سنگین از ابتدای سال جاری تا اول مرداد ماه پنج هزار و ۶۹۸ برگه معاینه فنی صادره شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با اشاره به معاینه فنی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس گفت: خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم هستند که هر شش ماه یک بار به مراکز معاینه فنی خودرو جهت بازدید فنی کارشناسان مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین خودروهایی که بالای ۱۰ سال عمر دارند باید هر سه ماه یک بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

ذاتی با اشاره به نقش این مراکز در کاهش آلودگی هوا افزود: یکی از مشکلات کلانشهرها در حوزه حمل و نقل، ایجاد آلودگی هوا توسط خودروها است و یکی از راه‌ها برای رفع این مشکل، بازدید و تست خودروها به لحاظ فنی و رفع مشکلات خودروهای تولیدکننده آلاینده‌های هوا بوده و در این راستا شهروندان با مراجعه به صورت سالیانه به یکی از مراکز معاینه فنی می‌توانند نسبت به اخذ برگه معاینه فنی خودرو خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها بیشتر مراجعه مالکان خودرو در اسفندماه بوده که همین موضوع باعث تشکیل صف‌های طولانی در مراکز معاینه فنی در این ماه می‌شود که از شهروندان و مالکان خودروهای سبک و سنگین تقاضا داریم مراجعه به این مراکز را به ماه‌های پایانی سال موکول نکنند و در ماه‌های اولیه سال با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به سالم بودن خودرو خود، اطمینان حاصل کنند و در صورت داشتن نقص فنی مشکل آن را برطرف کنند تا آلاینده‌های ناشی از خودروها کاهش پیدا کند تا شهر از هوای پاک و سالم برخوردار شود.

کد خبر 437523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.