محمدولی: نمی‌توان انتظار کاهش قیمت طلا را داشت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در کشور ایران، بازار ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا دارد، گفت: اگر تغییراتی در روند عرضه ارز در بازار اتفاق نیفتد نمی‌توان انتظار داشت که در چند روز آینده شاهد روند کاهشی قیمت طلا باشیم.

‌آیت محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طلا فلز گران‌بها و حساسی است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بسیاری از انسان‌ها و هموطنان ما را آزار می‌دهد و درصدی از مبتلایان را نیز به کام مرگ کشانده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یکی از عوامل مؤثر بر قیمت انس جهانی طلاست، افزود: بسیاری از دولت‌ها و ملت‌های دنیا به خرید طلا روی آورده‌اند زیرا نگهداری طلا بهترین سرمایه‌گذاری است که قدرت نقدینگی بالایی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به عوامل مؤثر بر قیمت طلا در داخل کشور گفت: در ایران علاوه بر افزایش قیمت انس جهانی، بازار ارز مستقیماً بر قیمت طلا اثر می‌گذارد و علاوه بر تأثیرات شیوع ویروس کرونا میزان تقاضای مردم نیز بر افزایش قیمت‌ها اثر دارد.

محمدولی افزود: مردم این روزها علاوه بر ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا که باعث شده به بازارها مراجعه نکنند، طلای آب شده نیز نمی‌خرند و بیشتر به دنبال خرید سکه هستند.

وی اضافه کرد: اگر همین روند ادامه یابد نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا در چند روز آینده کاهش یابد، مگر اینکه تغییراتی در عرضه ارز در بازار داخل اتفاق بیفتد و این کار تداوم داشته باشد.
به دنبال افزایش اجرت ساخت مصنوعات طلا هستیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اخباری که درباره افزایش قیمت اجرت ساخت مصنوعات طلا منتشر شده است، گفت: در حال پیگیری هستیم که این قیمت را تا حدود ۷۰ درصد افزایش دهیم اما هنوز بخشنامه‌ای در این خصوص صادر نشده است.

محمدولی افزود: راهکاری برای این کار اندیشیده‌ایم که برای عملیاتی شدن آن جلساتی با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برگزار شده است و طرح در حال بررسی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم در این موضوع به گونه‌ای عمل کنیم که مصرف کننده نیز ضرر و زیان چندانی نبیند.

کد خبر 437515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.