توضیحات دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص وقف کوه دماوند قانع کننده نبود

رئیس کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به عنوان رئیس کمیته محیط زیست از مطالب ارائه شده قانع نشدم و فعلا نمی‌توانیم با توجه به مباحث مطرح شده پاسخ واضح و شفافی به مردم ارائه کنیم.

به گزارش  ایمنا، سمیه رفیعی رئیس کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(چهارشنبه 15 مردادماه) این کمیته، گفت: دستور کار نشست امروز در خصوص بررسی وضعیت مالکیت دامنه کوه دماوند و جنگل‌ آق‌مشهد بود که ناراحتی مردم را برانگیخته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست امروز کمیته محیط زیست نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط همانند سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد حضور داشتند و هر کدام از دستگاه‌ها موضوع مالکیت کوه دماوند را از منظر خود تشریح و به مواد قانونی مختلف استناد می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان رئیس کمیته محیط زیست از مطالب ارائه شده قانع نشدم و فعلا نمی‌توانیم با توجه به مباحث مطرح شده پاسخ واضح و شفافی به مردم ارائه کنیم، عنوان کرد: مقرر شد هر کدام از دستگاه‌ها با توجه به حوزه اختیارات قانونی گزارشی از گردش کار خود به کمیته محیط زیست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه و پیشنهادات خود برای اصلاح وضعیت به وجود آمده را پیوست کنند.

رفیعی ادامه داد: تا روشن شدن تمامی ابعاد موضوع؛ جلسات، بررسی‌های کارشناسی و نشست‌ها با تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط ادامه دارد و جمع بندی و گزارش نهایی به صحن کمیسیون ارائه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از تعارضات، نواقص و خلاء‌های قانونی باعث برروز چنین اتفاقاتی می‌شود، گفت: قانون اساسی و شرع مقدس اسلام موضوع انفال را تعیین تکلیف کرده‌اند اما برخی از آیین‌نامه‌ها و قوانین پایین دستی موجب بروز برخی تعارضات می‌شود، این دو موضوع مصادیقی هستند که کمیته محیط زیست به آنها ورود کرده اما باید مجلس شورای اسلامی باید بستر قانونی که باعث چنین اتفاقاتی می‌شود را برطرف کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 437444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.