۲۰ هزار دست غذای گرم بین مردم بخش بادرود توزیع می شود

رییس ستاد مردمی غدیر بادرود گفت: با مشارکت خیرین و مردم بادرود تعداد ۲۰ هزار غذای گرم در آستان مقدس آقا علی عباس (ع) تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت الاسلام علیرضا قاسمی صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری عید سعید غدیر بخش بادرود با اشاره به لزوم حفظ شعائر اسلام به ویژه عید غدیر اظهار کرد: غدیر، روز سرور و شادمانی است و روز گره گشایی است

امام جمعه بادرود به برنامه‌های این عید خجسته در سطح بخش بادرود اشاره نمود و گفت: راه اندازی عقد و ازدواج‌هایی که در شب و روز عید سعید غدیر خم باعث ترویج فرهنگ ازدواج‌های علوی می‌شود.برگزاری راهپیمایی خانوادگی در روز عید سعید غدیر با حفظ پروتکل بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی همچنین خطاب به مبلغان دینی منطقه گفت: بیان و احیای فرهنگ مهدویت که همان فرهنگ علوی است را به اشکال مختلف در دهه ولایت و امامت احیا نمائیم.

امام جمعه بادرود در خصوص اهمیت غدیر نیز گفت: سخن گفتن از مولای متقیان علی (ع) ساده نیست آنگونه که سخن گفتن از غدیر نیز مشکل است. امروز بعد از چهارده قرن همچنان نام و یاد علی همچون خورشید می‌درخشد و نورانیت می‌دهد.

قاسمی افزود: امروز جهان اسلام نیازمند ادامه راه و روش و سیره مولا علی (ع) است و تنها راهی که نجات بخش است راه علی بن ابیطالب است.

وی تاکید کرد: باید غدیر را از مظلومیت درآوریم همانطوری که درباره عاشورا و اربعین مردم و همه بزرگان به صحنه آمدند و الان جهانی شده است در زمینه احیای غدیر هم باید همگان خاصه شیعیان و جوانان و محبان آن حضرت؛ غدیر را از مهجوریت در آوریم.

وی در ادامه با اشاره احیای سنت حسنه اطعام در روز غدیر اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی از جمله اطعام و برنامه‌های فرهنگی در دهه ولایت و امامت در سطح بخش بادرود در حال برگزاری است و تا روز عید غدیر ادامه دارد.

رئیس ستاد اجرایی غدیر بادرود با بیان اینکه اطعام روز عید غدیر طبق روایات و احادیث بسیار فضیلت دارد، گفت: همان طور که اطعام ظهر تاسوعا و عاشورا در تمام محلات، مساجد، تکایا و منازل باب است و همه نذری می‌دهند، امیدوارم روزی برسد که اطعام ظهر عید غدیر نیز مرسوم شود و همه از فضیلت این روز بهره‌مند شوند.در این راستا با مشارکت خیرین و مردم و تلاش و پیگیری ستاد مردمی غدیر بادرود تعداد ۲۰ هزار غذای گرم در آستان مقدس آقا علی عباس (ع) تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

روز عید غدیر امسال، شنبه ۱۸ مردادماه است که هر ساله در این روز علاوه بر تکریم سادات، برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شد که به دلیل شیوع کرونا امسال این برنامه متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود.

کد خبر 437368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.