سبک معماری رومی با اقلیم ایران سازگار نیست

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: سبک معماری یونانی که اکنون در کشور ما تبدیل به یک معضل شده است متعلق به اروپاست و با اقلیم ایران سازگار نیست برای برخورد با این پدیده باید اراده وسیعی در سطح مدیران کشوری و مهندسان طراح به وجود آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محجوب، امروز چهارشنبه - ۱۵ مردادماه - در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: هر شکل و شمایل ساختمانی متعلق به یک اقلیم و یک فرهنگ است، کشور ما با اقلیم‌های متفاوت سابقه چندهزار ساله در معماری اقلیم‌های مختلف دارد که برخی از آنها تبدیل به شاهکارها و آثار فاخر معماری دنیا شده است.

وی افزود: در معماری کشورمان چهار سبک شاخص معماری داریم اگر سبک‌های معماری در جای مناسب استفاده نشوند مشکل ایجاد می‌کنند.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: سبک یونانی که اکنون در کشور ما تبدیل به یک معضل شده است متعلق به اروپاست و با اقلیم ایران سازگار نیست برای برخورد با این پدیده اراده وسیعی در سطح مدیران کشوری و مهندسان طراح باید ایجاد شود.

محجوب افزود: در تمام ضوابط بالا دستی اشاره شده که این نماها خلاف است اما در عمل با اراده سوداگران حوزه ساختمان این اتفاق می‌افتد در تلاش هستیم که این پدیده را کمتر کنیم تا در کشور ما نیز سبک معماری مخصوص به خودمان اجرا شود و با همبستگی بین ارگان های مختلف و مهندسان طراح این پدیده کم رنگ شده و از بین برود.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: قسمت عمده‌ای از هزینه یک ساختمان را قیمت زمین تشکیل می‌دهد و ساخت و ساز برای سازنده باید سود منطقی داشته باشد، بنابراین نمی‌توانیم صرفاً سوداگران را در این موضوع دخیل بدانیم.

وی با بیان اینکه اولین گام برای احداث یک ساختمان طرح معماری آن است، گفت: از دی ماه ۹۷ کنترل نقشه‌های معماری را شروع کرده‌ایم که بر اساس آن مهندسان مکلف به رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان هستند و اکنون در نقشه‌های معماری جزئیات پنجره‌ها و پوسته‌هایی که با فضای بیرون در تماس هست را می آورند این اولین گام در موضوع صرفه‌جویی انرژی تا رسیدن به ساختمان‌های سبز است.

کد خبر 437350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.