رونمایی از چهره جدید میدان الله شیراز

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: بهسازی و زیبا سازی میدان الله با چهره جدید به پایان رسیده است و در هفته آینده رونمایی خواهد شد.

سعید معصومی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نوسازی میدان الله (گل‌سرخ) اظهار کرد: مساحت میدان الله ۴.۵ هکتار است که ۱.۳ هکتار آن فضای داخل میدان و گلکاری‌های انجام شده است و ۱.۴ هکتار نیز سطح آسفالت سواره رو را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای این میدان حدود ۲۰ سال در اختیار قطار شهری و به عنوان کارگاه اجرایی خط یک مورد استفاده قرار گرفته است، تصریح کرد: به دلیل نامرغوب بودن خاک آن حجم بسیار زیادی خاکبرداری و انتقال تأسیسات کارگاهی انجام شده و همچنین در احداث آن سعی شده از تکنولوژی روز استفاده کنیم و با توجه به اتمام مراحل بهسازی و زیباسازی آن در هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه هفت شیراز از تکمیل و زیبا سازی میدان الله با ایجاد فضای سبز و کاشت گل و گیاه و درختان متنوع خبر داد و افزود: میدان الله با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال بهسازی و زیباسازی شده است و فضای سبز این میدان به گونه‌ای طراحی شده که گیاهان و درختان متنوع و متناسب در آن کاشته شده است و در چهار فصل سال شاهد زیبایی خاصی در این میدان خواهیم بود.

وی با اشاره به خاکبرداری ۲۲ هزار مترمکعبی این میدان خاطرنشان کرد: اجرای ایزولاسیون به مساحت پنج هزار متر مربع، جابجایی ۷۰ اصله درخت، اجرای ۱۳۰۰ متر مربع سنگ فرش و لبه گذاری، احداث چهار عدد آب‌نما، اجرای سیستم آبیاری بارانی و مه پاش با هشت هزار متر مربع تحت پوشش، ۱۲۸۰۰ متر مربع فضای سبز و اجرای شبکه‌های متعدد تأسیسات برقی و مکانیکی و نورپردازی و غنی سازی خاک و اجرای شبکه زهکشی از جمله اقدامات زیر بنایی و تکمیلی میدان است.

کد خبر 437333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.