عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان یک سال کاهش می‌یابد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اکنون به ۱۰ سال رسیده و با ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید که عید غدیر رونمایی می‌شود، عمر ناوگان یک سال کاهش می‌یابد.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رونمایی از ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری اصفهان به مناسبت عید غدیر، اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی باید به‌طور سالانه و با تزریق اتوبوس‌های خریداری شده تقویت شود، اما چندسالی می‌شود که به دلیل شرایط موجود در کشور، تعداد قابل توجهی اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان تزریق نشده است.

وی افزود: یکی از افتخارات شورا و شهرداری اصفهان در دوره پنجم ساماندهی حوزه اتوبوسرانی شهر بوده و هدف این است که اتوبوس‌های شهری از وضعیت نامطلوبی که در سال‌های اخیر پیدا کرده، خارج شوند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم تا یک سال آینده برنامه کوتاه مدت و میان مدت در حوزه اتوبوسرانی اصفهان محقق شود، تصریح کرد: ۸۰ دستگاه از اتوبوس‌هایی که پیشتر توسط مدیریت شهری خریداری شده بود، روز عید غدیر برای ورود به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این ۸۰ دستگاه، ۲۰ دستگاه دیگر نیز در مرحله بعد بهره برداری شده و وارد ناوگان می‌شود، ادامه داد: مزیت خاص این اتوبوس‌ها دارا بودن استانداردهای یورو چهار است که در کاهش ذرات معلق و آلودگی هوای شهر تأثیرگذار خواهد بود.

زندآور با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اکنون به ۱۰ سال رسیده و با ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید، عمر ناوگان یک سال کاهش می‌یابد، اضافه کرد: این اتوبوس‌ها در نقاط مختلف شهر و حتی نقاط کم برخوردار شهر توزیع می‌شود و بدین سبب ورود این اتوبوس‌ها رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عمر اتوبوس‌های شهر بالا رفته و میزان فرسودگی افزایش یافته است، افزود: امیدواریم بخش مغفول مانده برای توسعه اتوبوسرانی اصفهان با خرید اتوبوس‌های جدید توسط مدیریت شهری جبران شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به عنوان یکی از خدمات شایسته به شهروندان توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: افزوده شدن این تعداد اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان سبب افزایش سرعت حمل‌ونقل عمومی، کاهش اتلاف وقت و انرژی در مسافرت‌های درون شهری و کاهش سرفاصله اتوبوس‌ها می‌شود.

نوسازی ۹۵۰ اتوبوس شهری

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای بازسازی و نوسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری میان مدیریت شهری اصفهان و سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار کرد: هر دستگاه اتوبوس ۲۸۰ میلیون تومان برای بازسازی نیاز به اعتبار دارد که این اعتبار لازم از صندوق امید و در قالب اوراق مشارکت تأمین می‌شود.

زندآور با بیان اینکه طبق این تفاهم‌نامه شرکت‌های سازنده اتوبوس به امر بازسازی اتوبوس‌ها ورود می‌کنند، تصریح کرد: پیشتر ۲۵۰ اتوبوس بازسازی شده و در سال جدید با بازسازی ۷۰۰ دستگاه دیگر در مجموع ۹۵۰ دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی اصفهان بازسازی می‌شود.

وی تاکید کرد: با مجموع این اقدامات به طور تقریبی ۹۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی اصفهان را یا اتوبوس‌های خریداری شده تشکیل می‌دهد یا اتوبوس‌هایی که بازسازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید در:

کد خبر 437308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.