محدودیت آتش‌نشانی گلپایگان برای تامین ایمنی سد کوچری

معاون خدمات شهری شهرداری گلپایگان گفت: نیروهای آتش‌نشانی شهرداری در محل دریاچه سد کوچری گلپایگان نمی‌توانند گشت زنی داشته باشند چون این سد خارج از حریم شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود نوری در جلسه ستاد مدیریت بحران، اظهار کرد: مأموران آتش‌نشانی فقط در مواقع بحران اجازه خارج شدن از حریم شهر دارند چون در صورت بروز حادثه برای پرسنل آتش‌نشانی خارج از حریم شهر و بدون اخذ مجوز قانونی، مسئول آتش‌نشانی و شهرداری باید پاسخگو باشند.

وی گفت: نیروهای آتش‌نشانی شهرداری در محل دریاچه سد کوچری گلپایگان و اطراف آن به هیچ وجه نمی‌توانند گشت زنی داشته باشند چون خارج از حریم شهر است و اجازه ورود نداریم در ضمن کمبود نیرو هم داریم.

در ادامه مهدی خلجی، مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان اظهار کرد: منطقه سد کوچری صعب‌العبور است و برای گشت زنی باید از عوامل انسانی استفاده شود.

وی با بیان این که امسال حادثه غرق‌شدگی در دریاچه سد کوچری رخ نداد، افزود: دو مورد گرفتار شدن خودرو در آب، یک مورد سقوط خودرو در آب و یک حادثه سقوط یک زن در آب که به شاخه درختان گیر کرده بود، با کمک مأموران آتش‌نشانی امدادرسانی شد.

خلجی گفت: شهروندان روزهای تعطیل تا فاصله ۳۰۰ متری از ساحل به داخل دریاچه برای شنا می‌روند، بنابراین برای نجات غرق‌شدگان احتمالی به قایق گشت زنی نیاز است.

کد خبر 437238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.