هزینه برگزاری مراسم عزاداری محرم صرف کمک به نیازمندان می شود

هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل (ع) اصفهان به دنبال شیوع ویروس کرونا در اقدامی پسندیده هزینه نذورات و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم خود به صورت جمعی را صرف کمک به نیازمندان می کند.

به گزارش ایمنا، در متن اطلاعیه هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل (ع) اصفهان آمده است:

"کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا

مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً (سوره مائده- آیه ۳۲)

هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان‌ها را کشته، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند وزنده بدارد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است.

چند ماهی است که دنیا و کشور عزیزمان ایران با ویروس منحوس کووید -۱۹ (کرونا) درگیر است و طی این دوران بدخواهانی که از سر عداوت به دنبال تضعیف جایگاه دین و مذهب در برابر علم و دانش بوده و هستند، بیکار ننشستند و تمام ظرفیت‌های خود را بسیج کردند تا این دیدگاه آلوده و اهریمنی را به جهانیان القا کنند غافل از اینکه جامعه دینی ما با هدایت و راهبری دانشمند و عالمی دینی و فقیهی فرزانه، از خود چنان فرهیختگی و عقلانیتی به خرج داد که چشم طمع دشمنان دین را کور کرد.

تعامل سازنده و پشتیبانی بی‌نظیر جامعه و بزرگان دین از مجاهدت‌ها و ایثارگری کادر بهداشت و درمان، تصویر ماندگاری از عقلانیت شیعی و پیوند علم و دین را در تاریخ ثبت کرد و برای آیندگان برجای گذاشت. این روزها با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باز این مسئله پر رنگ شده است.

بر خود واجب می‌دانیم تا به مصداق آیه شریفه فوق و نیز پیام عید قربان که همانا تاکید پروردگار عالمیان بر اولویت حفظ جان انسان‌ها حتی به منظور تقرب به درگاهش است و نیز بر پایه نظر علمای دین و نظر مقام معظم رهبری در تبعیت از ستاد ملی کرونا و جهت حمایت از جبهه بهداشت و درمان کشور و مدافعان سلامت به جهت جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا و حفظ جان هم میهنان مؤمن و دلداده مکتب عاشورا، ارادت خود را به آقا اباعبدالله (ع) به گونه‌ای دیگر جز برگزاری مراسم به صورت جمعی با صرف هزینه مراسم و نذورات به صورت مواسات اجتماعی در راستای خواست و نظر رهبر معظم انقلاب نشان دهیم.
امید است که این تصمیم مورد رضایت پروردگار و خشنودی حضرت ولیعصر (عج) واقع گردد.

هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل (ع)؛ مسجد آیت الله خادمی (حاج رسولی‌ها) "

کد خبر 437233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.