۱۷۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت شهرستان‌های کشور در مقابله با شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: استان گیلان در اسفندماه سال گذشته شاهد خیز شدید بیماری در همه شهرستان‌های استان بود، از اوایل فروردین ماه سیل نزولی در موارد ابتلا و بستری در این استان شروع شد که این روند کاهشی تا خردادماه ادامه پیدا کرد.

وی افزود: متأسفانه در تیرماه سال جاری مجدداً شاهد افزایش موارد بیماری در اغلب شهرستان‌های این استان هستیم به طوری که هم اکنون پنج شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: شیب موارد ابتلا و بستری در شهرستان‌های ورودی و مسافر خیز استان گیلان مانند رشت، آستارا، رودبار، لنگرود، رودسر و لاهیجان دارای روند تندتری است و طبق گزارشات واصله ۲۰ تا ۳۰ درصد موارد ابتلا و بستری مربوط به مسافرینی هستند که به شهرهای گیلان سفر کردند.

وی گفت: درخواست ما از مردم عزیز کشورمان این است که از هرگونه سفر غیرضروری به خصوص در تعطیلات پیش رو به این استان جدا خودداری کنید؛ ضمناً میزان استفاده مردم استان گیلان از ماسک ۶۲ درصد گزارش شده است که از استان گیلانی‌های عزیز تقاضا داریم که با استفاده همگانی‌تر و جدی تر از ماسک تلاش کنید شاهد تکرار تجربه روزهای تلخ اسفندماه در این استان نباشیم.

لاری درباره وضعیت شیوع کرونا در استان قزوین که اکنون در وضعیت هشدار است، گفت: در این استان شاهد یک روند نسبتاً صعودی در موارد ابتلا و بستری بیماری هستیم. به طوری که در شش هفته گذشته افزایش ۲۰ درصدی در موارد بستری و ابتلا در این استان گزارش شده است و هم اکنون دو شهرستان آن در وضعیت قرمز و سه شهرستان آن در وضعیت هشدار قرار دارند و روند موارد بستری در برخی از شهرستان‌های این استان مانند قزوین، بویین زهرا و تاکستان دارای شیب تندتری است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مردم این استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضمن بهبود وضعیت بیماری شاهد ورود این استان به وضعیت قرمز نباشیم. باید توجه کرد که در حال حاضر ۱۷۰ شهرستان در کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار نگرفتن استان یا شهرستانی در وضعیت قرمز یا هشدار، به منزله فقدان بیماری در آن منطقه نیست، بلکه اکنون تمامی مناطق کشور آلوده به ویروس هستند و امیدواریم با کمک و همراهی شما در رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، شست و شوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشورمان باشیم.

کد خبر 437198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.