واکنش مدیر مجموعه کاخ گلستان به مفقود شدن آلبوم ناصری

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به انتشار اخباری مبنی بر مفقود شدن یک آلبوم ناصری در این کاخ واکنش نشان داد.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در گفت‎‌وگوی زنده خبری اظهار کرد: اواخر اسفند سال ۹۸ امین‌ اموال آلبوم‌خانه کاخ گلستان در آخرین انبارگردانی خود متوجه شد که یک آلبوم ناصری حاوی ۱۰۰ قطعه عکس کوچک در قفسه نیست و نیازمند این هستند که آلبوم خانه کاخ گلستان انبارگردانی دقیق بشود، البته برای پیشگیری از بروز موضوعات سوء بعدی، اقدامات حقوقی انجام شد.

وی افزود: تصاویر مرتبط با اثر برای پلیس اینترپل ارسال شد و با واحدهای ذی‌صلاح وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و قوه قضائیه مکاتبات لازم شد و این کار در دست پیگیری است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اضافه کرد: در ادامه راه یک کمیته تشکیل شد که شامل نمایندگانی از اداره کل موزه‌ها، نماینده مدیریت کاخ گلستان، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و نماینده ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی وزارتخانه به‌منظور انبارگردانی رسمی بود.

وی تصریح کرد: این انبارگردانی آغاز شده و با توجه به اینکه حجم آثار زیاد است انجام این کار زمان‌بر است و ما نمی‌توانیم درباره دلیل مفقود شدن اثر تا پایان انجام آن نظر قطعی اعلام کنیم.

امامی ادامه داد: گزارش‌های اولیه از تیم حفاظت نشان می‌دهد هیچ نشانه‌ای مبنی بر سرقت اثر دیده نمی‌شود و به همین دلیل موضوع مفقودی اعلام شده است.

کد خبر 437136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.