برگزاری کلاس‌های دانشگاه آزاد خمینی شهر به صورت مجازی/پذیرش دانشجو از ۱۵ شهریور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اظهار کرد: پذیرش دانشجو در واحد خمینی شهر از ۱۵ شهریور ماه شروع می‌شود و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: از هفته چهارم اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا محدودیت شکل گیری کلاس‌ها و جلسات را داشتیم که باعث شد در ترم گذشته ۲۵ هزار و ۷۰۰ عنوان کلاس به صورت مجازی برگزار شود. این برگزاری مجازی با استفاده از زیرساخت‌های موجود کشور و امکانات دانشگاه انجام شد.

فرید نعیمی‌ افزود: ۷۵ تا ۸۰ درصد دانشجویان به صورت مجازی مشارکت کردند و جلسات غیرحضوری برگزار شد. به علاوه جلسات مجازی پرسش و پاسخ در قالب سه جلسه برگزار شد و چهار هزار نفر در این جلسات شرکت کردند.

وی تأکید کرد: برگزاری کلاس‌ها و امتحان‌ها در ترم گذشته به صورت مجازی بود و با توجه به شرایط پیش رو نیم سال تحصیلی آینده نیز برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با بیان اینکه امتحانات ترم گذشته در طول ۲۶ روز و به صورت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: در طول تابستان نیز کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده است؛ رکورد دانشگاه آزاد خمینی شهر در این زمینه شکسته شد و در طول یک‌ترم تمامی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

نعیمی‌ خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف دانشگاه نسل چهارم اثرگذاری در جامعه است. در این راستا دانشگاه آزاد خمینی شهر با وجود محدودیت‌ها تلاش کرده است تا تعامل خود را با دستگاه‌های شهری از جمله آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و شهرداری توسعه دهد و وبینارهای علمی در حوزه حقوق خانواده برگزار کند.

وبینارهایی در موضوع المان‌های شهری برگزار شده است

وی ادامه داد: همچنین وبینارهایی در موضوع طراحی المان‌های شهری و مبلمان شهری با همکاری گروه معماری دانشگاه برگزار شده است؛ ما تلاش داریم طبق تفاهم نامه‌ای که با شهرداری خمینی شهر داشتیم کار خود را در این حوزه گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر افزود: در آینده نزدیک موزایک مصنوعی از ضایعات صنایع سنگین ایجاد می‌کنیم؛ بحران ضایعات برای صنایع سنگین یک چالش است که با این روش می‌توان آن‌ها را تبدیل کرد و در چرخه استفاده قرار داد.

وی اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا تیم آینده پژوهشی متشکل از ۹ نفر از اعضا هیئت علمی به منظور بررسی شرایط دوران پساکرونا تشکیل شده است که محورهای متفاوتی از جمله روانشناسی، فرهنگ، دیجیتال مارکتینگ را در این دوران مورد بررسی قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ادامه داد: این اقدام با همکاری استانداری انجام شده و نظرات این ۹ عضو هیئت علمی به عنوان اتاق فکر در اختیار استانداری قرار داده می‌شود.

پذیرش دانشجو از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

نعیمی‌ خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در واحد خمینی شهر از ۱۵ شهریور ماه شروع می‌شود و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان پایه ۱۲ می‌توانند به صورت رایگان در آزمون آزمایشی دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر شرکت کنند. به منظور برگزاری این آزمون این تفاهم نامه با آموزش و پرورش خمینی شهر، آموزش و پرورش ناحیه پنج و چهار اصفهان، شاهین شهر و برخوار منعقد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر ادامه داد: این آزمون به صورت آزمایشی و رایگان برگزار می‌شود و اطلاع رسانی آن به چهار هزار دانش آموز پایه دوازدهم انجام شده است و ۴۹۰ نفر تا الان ثبت نام کرده‌اند.

نعیمی‌ تأکید کرد: دانشگاه آزاد خمینی شهر در تاریخ سی و یکم نیز میزبان دانش آموزان پایه دوازدهم برای برگزاری کنکور سراسری است و یکی از حوزه‌های امتحانی استان اصفهان به شمار می‌رود.

وی گفت: در آینده نزدیک رشته حسابداری و مجموعه رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شود، تقاضا برای این رشته بسیار بالا است و در مقطع کارشناسی ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر بهبود شرایط تحصیل و ایجاد زمینه اشتغال برای رشته‌های علوم انسانی، تصریح کرد: کلاس‌های رشته‌های حقوق، مشاوره، مددکاری اجتماعی و روانشناسی در دانشکده علوم انسانی و دانشکده حقوق برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر خاطر نشان کرد: پس از رشته علوم تجربی بیشترین متقاضی کنکور برای رشته‌های علوم انسانی است و مرکز آموزش مهارت‌های کاربردی دوره‌های تخصصی را برای ایجاد مهارت‌های کاربردی برای دانشجویان رشته‌های روانشناسی و حقوق برگزار می‌کند تا این دانشجویان مهارت‌های زندگی، شیوه بیان و نحوه برقراری ارتباط با مخاطب را فرا بگیرند، زیرا یادگیری این مهارت‌ها برای دانشجویان این رشته‌ها گاهی فراتر از مباحث تخصصی رشته است و فراگیری آن ضرورت دارد.

نعیمی تاکید کرد: برای رشته روانشناسی کارگاه‌های مهارت افزایی و برای رشته حقوق کارگاه‌های شبیه سازی برگزار می‌شود.‌

۱۸ شهریور روز باز دانشگاه خمینی شهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر با اشاره به رشته‌های مورد نیاز کشور در سال ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ عنوان کرد: متأسفانه کشور ما در سال ۱۴۲۰ با سالمندی جمعیت رو به رو خواهد شد، اما آینده پژوهشی درستی برای انتخاب درست رشته دانش آموزان انجام نشده است، زیرا آن‌ها تمایل دارند در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و دکتری مشغول تحصیل شوند در حالی‌که با توجه به وضعیت کشور تا سال ۱۴۲۰ کاربرد رشته‌های مهندسی پزشکی و فناوری تجارت اندام‌های مصنوعی مطرح می‌شود.

نعیمی‌ با اشاره به برگزاری روز باز دانشگاه عنوان کرد: در تمامی دانشگاه‌های خارج از کشور یک روز باز وجود دارد تا مردم بتوانند در آن روز به صورت آزاد از امکانات و تجهیزات دانشگاه دیدن کرده و با اعضای هیئت علمی ملاقات داشته باشند؛ روز ۱۸ شهریور ماه امسال روز باز دانشگاه خمینی شهر است و مردم، دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند از امکانات و تجهیزات دانشگاه خمینی شهر دیدن کنند.

وی توضیح داد: وبینارها و سمینارهای مجازی در حوزه فرهنگ محوری با نگاه‌های تعاملی به شهر برگزار می‌شود. به علاوه شرکت بانوان دانشگاه آزاد در بحث کشت زعفران فعال است و قصد داریم بانوان و فارغ التحصیلان را در این حوزه جذب کنیم و حضور شرکت‌های مختلف را داشته باشیم تا دانشگاه به سمت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان حرکت کند و کسب درآمد داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر در زمینه مهندسی مکانیک بسیار فعال است که با ۴۲ عضو هیئت علمی در حوزه سیالات و جامدات مشغول فعالیت هستند.

نعیمی‌ اذعان کرد: مرکز امور اقتصادی دانشگاه و درآمدهای ناشی از اقتصاد دانشگاه در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان مشغول کار است و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف از جمله طراحی و ساخت دستگاه‌هایی را به منظور مقابله با شیوع کرونا انجام می‌دهد؛ از جملهاقدامات این مرکز می‌توان به تولید تونل ضدعفونی با دستگاه ضدعفونی اوراق و کاغذ به منظور استفاده در امتحانات و مکاتبات اشاره کرد.

اظهار کرد: این دانشگاه ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۶۷ تأسیس شد و در حال حاضر به عنوان واحد بزرگ دانشگاهی در کشور مطرح است.

وی افزود: دانشگاه آزاد خمینی شهر بعد از ۳۲ سال خدمت و تلاش همکاران به یک دانشگاه بین المللی و برتر از نظر علمی در کشور تبدیل شده است.

دانشگاه های آزاد با هزینه مردم  به مجتمع‌های بزرگ علمی تبدیل شد

رئیس دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر با اشاره به شعار دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان از مردم برای مردم، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در طول سالیان به واسطه کمک و هزینه مردم در نقاط مختلف کشور از زمین خاکی به مجتمع‌های بزرگ علمی تبدیل شد و اکنون فارغ التحصیلان آن در مکان‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر در رتبه بندی سایماگو (بر مبنای پژوهش‌های منتشر شده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تأثیر آن در توسعه دانش در جهان)، رتبه اول دانشگاه‌های اسلامی در سطح کشور و رتبه هفتم را در بین همه دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و خصوصی کسب کرده است.

نعیمی عنوان کرد: سایماگو تمامی دانشگاه‌های دنیا را رتبه بندی می‌کند و دانشگاه آزاد خمینی شهر رتبه ۶۹۷ را در بین تمامی دانشگاه‌ها کسب کرده است.

وی افزود: این جایگاه علمی و پژوهشی رسالت جدیدی را پیش روی این دانشگاه قرار داده است تا در حوزه پژوهش‌های اثرگذار، کارآفرین و اشتغال‌زا فعالیت داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد خمینی شهر ادامه داد: با وجود محدویت‌های جدی به دلیل کرونا، مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و کاربردی دانشگاه از چهار ماه پیش در حال تربیت نیروی انسانی ماهر بر اساس نیاز جامعه است تا از ظرفیت این دانشگاه برای خمینی شهر، اصفهان و کشور استفاده شود.

نعیمی با بیان اینکه در زمان بروز بیماری کرونا، کارآفرینی مؤثری زمینه کنترل شیوع آن انجام شد، گفت: ایجاد تونل ضدعفونی حاصل تلاش مرکز رشد دانشگاه و اعضای هیئت علمی و ساخت دستگاه ضدعفونی کردن اوراق و کاغذ برای استفاده در امتحانات و مکاتبات از جمله اقدامات دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر بوده است.

کد خبر 437127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 2
    بد ترین دانشگاه آزاد ایران