طهرانی: ناوگان اتوبوسرانی اصفهان متحول می شود

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه ۸۰ دستگاه اتوبوس‌ از محل انتشار و فروش اوراق مشارکت سال ۹۸ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری خریداری شد، گفت: علی‌رغم اینکه شرکت‌های تولیدکننده داخلی، اتوبوس نو ندارند، اما با همت مدیریت شهری اصفهان پس از تلاش شش‌ماهه اتوبوس‌های نو خریداری شد.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وعده شهرداری اصفهان مبنی بر ورود اتوبوس‌های نو به چرخه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: ۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیای جدید، دارای مشخصات زیست محیطی مطلوبی است.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها از محل انتشار و فروش اوراق مشارکت سال ۹۸ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری خریداری شد، افزود: علی‌رغم اینکه شرکت‌های تولیدکننده داخلی، اتوبوس نو ندارند، اما با همت مدیریت شهری اصفهان پس از تلاش شش‌ماهه اتوبوس‌های نو خریداری شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: قیمت هر اتوبوس خریداری شده در زمان انعقاد قرارداد شهرداری یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر هر یک از اتوبوس‌ها دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

وی تصریح کرد: کارخانه اسکانیا اعلام کرده اتوبوس‌های خریداری شده، آخرین نسل از اتوبوس‌های اروپایی است و به لحاظ کیفیت تفاوت خواهد داشت.

طهرانی با بیان اینکه شهرداری برای سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرده تا تعداد اتوبوس‌ها را طبق برنامه افزایش دهد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تولیدکنندگان اتوبوس مذاکراتی شده که نتایج آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان بازسازی شد و در سال‌جاری نیز ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید کرد: در صورت تحقق فرآیند بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها، این ناوگان متحول خواهد شد.

کد خبر 437074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • نرگس IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    7 2
    واقعا دم شهردار اصفهان گرم که انقدر به شهر رسیدگی میکنه کاش همه عوامل کشور انقدر مسولیت پذیر بودن
  • مازیار IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 2
    من ساکن بهارستانم پ هر روز با اتوبوس میرم اصفهان ولی ما که تو اتوبوس های خط بهارستان به اصفهان چیزی از این تحولی که گفتن و نمیبینیم.
  • شبنم خجسته IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    5 1
    سلام حداقل اتوبوسای خطوط تندروکه جاشونو به نومیدهند روبدهید به خطوطی مثل فلاطوری زینبیه و....
  • دانا IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 2
    واقعا بايد از زحمات شهرداري اصفهان تشكر كرد هم به خاطر مديريت هوشمند وهم بخاطر حسن سليقه در انتخاب اتو بوسهاي اسكانيا .
  • N IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    6 0
    خیلی عالیه دست شهرداری درد نکنه فقط کاش یه اپلیکیشن درست میکرد که خطهای اتوبوس و مسیرهاش رو میشد دید که هرجا میخوایم بریم ببینیم کدوم خط اتوبوس رو باید سوار بشیم
  • ناشناس IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 0
    اتوبوس های خط 16 رو لطفا رسیدگی کنین ی مسیر خیلی طولانی رو میره ولی زمانش آمدو رفت‌ خیلی فاصله دار هست تایمش و لطفا کمتر کنین و اتوبوس هاشم بدون کولر هست اکثرا
  • شهیدی ازسپاهانشهراصفهان ES ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 1
    ضمن عرض سلام وادب خدمت شهردارمحترم اصفهان وشعبه سپاهانشهرکه واقعازحمت فراوانی جهت فضاسازی واسایش مردم این شهرایجادکرده ودراینده دردستورکاردارند. صمیمانه تشکرمیکنم. ارادتمندشهیدی
  • مریم IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 0
    سلام اقای شهردار خواهشا اتوبوس های مسیر ملک شهر به اصفهان نو کنید
  • اسداله IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    3 0
    این اتوبوسها هم مثل چند سال قبل که نو و با پول مردم اصفهان خریده شد و بعد از چند ماه سر از تهران در اورد و به جای ان مدل کهنه و کار کرده از انجا اورده شد می شود اگر میگویید من دروغ می گویم خودتان بروید تحقیق کنید و ببینید چندین سال قبل اتوبوسها ی نو که اول پارک رجایی ( دروازه دولت ) امد و بعد ناپدید شد کجا سر در اورد .
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 0
    کاش میشد مسیر فولادشهر اصفهان را هم چند اتوبوس میذاشتن بخدا چهل ساله که ما ناچاریم ازاین مینی بوسهایی که خودتان خوب میدونید چی هستن برای رفت و امید استفاده کنیم.
  • ترابی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    2 0
    باعرضه سلام و خسته نباشید لطفا برای خیابان میرداماد یک خط اتوبوس قرار بدهید که حداقل چندتا ایستگاه داشته باشه تنها خیابانی هست که اتوبوس نداره و ایستگاه هم نداره ممنون
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    فکری به حال اتوبوسهای خط میرزا طاهر بکنید هم خیلی کم هستند و داغون
  • علیرضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    با عرض سلام وتبریک پیشاپیش عید غدیر ولایت امام علی(ع) خدمت شهردارمحترم ومدبر آقای دکتر نوروزی وهمکاران شهرداری اصفهان. کاربجا وخکیمانه ای صورت دادند این روند ادامه دارباشد ودرمتروهم واگن ها وقطار افزوده شود تحولی شگرف درحمل نقل شهری وتعدیل ترافیک اصفهان رخ خواهد داد ما هم به نوبه خود بعنوان شرکت‌های دانش بنیان دست کمک وهمیاری به شهرداری اصفهان خواهیم داد. پیروز باشید. زیست فناوری نقش جهان
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    باسلام وخسته‌ نباشی لطفا خط خ احمدآباد راازپروین جداکنید اتوبوسها ازپروین که سوارمیکنند دراحمدآباد جابرای مسافرنیست