سالانه ۳۰۰ نفر در کاشان به سالک مبتلا می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: هر سال نزدیک به ۳۰۰ نفر در منطقه کاشان برای درمان بیماری سالک به مراکز درمانی دولتی مراجعه می‌کنند.

مسعود دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سالک نوعی بیماری انگلی مشترک بین انسان و دام است که سال‌های متمادی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مسائل و درمان این بیماری مواجه بوده است.

وی ادامه داد: سالک با اثرهای جلدی و ایجاد زخم‌های پوستی از جمله بیماری‌های بومی این منطقه است که همیشه باید برای کنترل میزان ابتلا با آن مبارزه کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان اضافه کرد: بیشترین فراوانی بیماری سالک در شهر کاشان مربوط به خیابان نطنز، فین کوچک و فین بزرگ، خیابان کارگر و منطقه راوند و در مناطق روستایی و حاشیه‌ای سن‌سن و مشکات گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از مخزن‌های ناقل این بیماری در شهرستان کاشان با جونده‌کشی و سم‌پاشی با این بیماری مبازره شد و امسال نیز ۹ هزار هکتار در دستور کار قرار دارد که در چند مرحله انجام خواهد شد.

دهقانی توضیح داد: جمع‌آوری به موقع زباله و نخاله‌های ساختمانی و دفع درست آن‌ها، استفاده درست از حشره‌کش برای از بین بردن پشه‌ها، نصب توری پشت درها و پنجره‌ها، دور کردن دام، طیور و کودهای حیوانی از نزدیکی محل زندگی، بهسازی مخروبه‌ها و دیوارهای فرسوده از جمله راهکارهای مناسب برای پیشگیری و کنترل بیماری سالک است.

کد خبر 437034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.