شناخت درست ظرفیت‌های اقتصادی و منابع درآمدی جدید ضروری است

معاون توسعه وزارت کشور با تاکید بر شناخت درست ظرفیت‌های اقتصادی کشور، منابع درآمدی جدید و تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها، گفت: کار بررسی و مطالعات کارشناسی برنامه هفتم توسعه در این وزارتخانه شروع شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جواد ناصریان در نشست روز دوشنبه تدوین برنامه هفتم توسعه در حوزه مأموریت‌های وزارت کشور با تاکید بر اینکه توسعه بدون برنامه معنا و مفهوم ندارد، گفت: وزارت کشور به عنوان وزارتخانه‌ای که دخیل در همه تصمیم‌گیری‌ها و نظام اجرایی کشور است؛ کار تدوین برنامه هفتم توسعه را زودتر از موعد مقرر با همکاری مرکز مطالعات وزارت کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز کار تدوین برنامه هفتم توسعه در سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز نشده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و نیاز کشور به برنامه‌های دقیق توسعه‌ای و از سوی دیگر جایگاه حاکمیتی وزارت کشور در نظام توسعه کشور، کار بررسی و مطالعات کارشناسی برنامه هفتم توسعه در این وزارتخانه شروع شده است.

معاون توسعه وزارت کشور تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه آخرین برنامه‌ای است که ما را در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ قرار می‌دهد و برای همین نیاز به دقت و کار کارشناسی فراوان در تنظیم نهایی این برنامه داریم.

ناصریان با بیان اینکه کشور در شرایط سخت تحریمی قرار دارد، گفت: این وضعیت نظام بودجه‌ای کشور را در مضیقه جدی قرار داده است و باید با شناخت صحیح از توانمندی‌ها و امکانات اقتصادی کشور، به تدوین برنامه هفتم توسعه همت گماریم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه امروز در اثر نظام تحریم‌های دشمن، منابع ارزی کشور چه در بخش نفتی و غیر نفتی تحت تأثیر قرار گرفته است، تصریح کرد: مشکلات در تأمین منابع ارزی اعم از تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صادرات باعث ایجاد چالش در درآمدهای مالیاتی هم شده است.

معاون توسعه وزارت کشور با تاکید بر در نظر گرفتن جمیع جهات برنامه هفتم توسعه، افزود: شناخت درست از ظرفیت‌های اقتصادی کشور، منابع درآمدی جدید و تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها امری ضروری است.

ناصریان تصریح کرد: تلاش داریم با مطالعات گسترده و اخذ نظرات نخبگان درون سازمانی برنامه‌ای عملیاتی و با اولویت نیازها و مشکلات اساسی کشور تدوین کنیم.

وی نقش وزارت کشور را به عنوان محور اجرای این برنامه بسیار مهم برشمرد و گفت: وزارت کشور جایگاه میان داری در اجرای تصمیمات کلان حاکمیتی دارد و نقش مستقیم در عملیاتی کردن تصمیمات حاکمیتی در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی دارد.

کد خبر 437015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.