حل بحران بام‌های فرسوده در لتونی

مقامات رسمی کلانشهر دوگاپیلس در جنوب شرقی لتونی در نظر دارند با پوششی از جنس پلی‌اورتان بام‌های فرسوده سازه‌های قدیمی را از تخریب بیشتر نجات دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به اینکه بخش زیادی از ساختمان‌های مسکونی در دوگاپیلس فرسوده هستند و امکان تخریب کامل آن‌ها وجود دارد، شهردار تصمیم گرفته است به زودی مرمت پشت‌بام‌ها را با استفاده از ماده شیمیایی پلی اورتان آغاز کند تا از وقوع هرگونه آسیب بیشتر جلوگیری کند. پروژه بازسازی این پشت‌بام‌ها در اوایل ماه آگوست آغاز خواهد شد و پیش از شروع فصل سرما و بارش باران و برف به پایان خواهد رسید.

در چند ماه اخیر ساکنان دوگاپیلس به طور مکرر به شهرداری و شرکت مسکن شهر مراجعه و از شرایط بحرانی پشت بام‌های خود شکایت کرده بودند. شهردار نیز به سرعت گروهی را برای بازرسی ساختمان‌های مسکونی فرسوده اعزام کرد و پس از تأیید خرابی بام‌ها تصمیم گرفت در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین اقدام را بکند.

پیش از این پلی‌اورتان در بازسازی بام‌های فرسوده سایر شهرهای لتونی نظیر ریگا، یکابپیلس و رزکنه به کار برده شده بود و به خوبی مشکل خرابی آن‌ها را حل کرده بود. از سوی دیگر بکار بردن این ماده هزینه بسیار پایینی را در بر می‌گیرد و به سرعت قابل پیاده‌سازی است. بنابراین مقامات رسمی دوگاپیلس با کسب تجربه از سایر شهرها و قیمت پایین این ماده تصمیم گرفتند با صرف کمترین هزینه با استفاده از پلی اورتان بام‌های فرسوده را مرمت کنند.

برای این کار قرار است پشت‌بام یکی از ساختمان‌های فرسوده شهر به طور آزمایشی با پلی‌اورتان پوشیده شود و در صورت نتیجه‌بخش بودن، سایر ساختمان‌های قدیمی نیز از این طریق بازسازی شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پلی‌اورتان که آن را از سایر روش‌های پوشش پشت‌بام‌ها متمایز می‌کند، سرعت زیاد در پیاده سازی آن است. در واقع شهرداری با به کار گرفتن کمترین نیروی انسانی، با هزینه پایین و در مدت زمانی کوتاه قادر خواهد بود تمام بام‌های فرسوده را بازسازی کند.

کد خبر 436990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.