بدهی شهرداری مشهد به صفر رسیده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموعا چهار هزار و ۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری از طریق تهاتر تسویه شده و به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز (دوشنبه) در جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به گذشت یکصد جلسه علنی و سه سال از عمر شورای پنجم، اظهار کرد: در طول سه سال گذشته بیش از ۷۰۰ طرح و لایحه توسط شورای شهر به تصویب رسیده که هرکدام از آنها پیش از تصویب در صحن شورا، فرایندی سخت و طولانی را در جلسات شهرداری و ارزیابی‌های کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی گذرانده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۳۴ لایحه شهرداری و ۱۱۳ طرح اعضای شورای شهر در سه سال گذشته به تصویب رسیده، افزود: سعی شده در این فرایند با ایجاد فضای گفت‌وگو، جلسات کاری و فنی برگزار شود تا مصوبات شورا قانونی و کارشناسی باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اکثر مصوبات به نتایج قابل قبول و قابل دفاع رسیده، اما حدود ۱۰ درصد آن هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است؛ لیستی از این مصوبات تهیه شده تا موانع اجرای آن برطرف شده و به مصوبات اجرایی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ سعی شد سازوکار اعطای نشان مشهد فراهم شود و اقدامات لازم برای مشخص شدن روز ملی مشهد در دستورکار بود اما هنوز به نتیجه نرسیده که لازم است در یک سال آینده پیش‌زمینه‌های آن فراهم شود تا مبنایی برای بزرگداشت جایگاه مشهد مقدس باشد.

موحدی‌زاده با بیان اینکه در ابتدای دوره شورای پنجم ساختاری برای توسعه پایدار منطقه تاریخی توس ایجاد شد که با گذشت سه سال اکنون آثار آن را مردم می‌بینند، اضافه کرد: محوطه‌سازی جلوخان فردوسی و ایجاد فضای سبز، محیطی آبرومندانه را شکل داده و عملیات اتصال جلوخان به کهندژ نیز آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر شهرداری را به ایجاد سامانه فاش ملزم کرده تا نظارت عمومی بر نحوه قراردادها و معاملات شهرداری محقق شود، انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی مشهد نیز در این سامانه قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مصوبات شورای شهر براساس برنامه عملیاتی میان مدت و چهارساله و با پرهیز از کلی گویی، شعارگرایی و برانگیختن احساسات مردم، برمبنای عقلانیت و کار کارشناسی بررسی می‌شود.

وی افزود: در پایان دوره پنجم شاخص‌های شهر مشخص شده و قابل مشاهده است که شهر را با چه شاخص‌هایی تحویل گرفته‌ایم و سال به سال چه بهبودی در این شاخص‌ها اتفاق افتاده، آیا روبه جلو بوده‌ایم یا خیر.

موحدی‌زاده با بیان اینکه مجموعاً چهار هزار و ۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری از طریق تهاتر تسویه شده و به صفر رسیده، گفت: بیش از پنج هزار میلیارد تومان طلب‌های شهرداری نیز در طول سه سال گذشته نقد شده و در اختیار توسعه و عمران شهر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه ۶۰ واگن باقیمانده قطار شهری در شورای شهر به تصویب رسیده است، حفاری تونل خط چهار آغاز شده، توسعه باغ کتاب مشهد درحال پیگیری بوده، اقدامات لازم برای تحقق شهر دوستدار کودک در شهرداری دنبال شده و اراضی بزرگ مقیاس در محدوده و حریم شهر مشهد با تملک شهرداری ساماندهی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تاکنون ۳۰ دفتر توسعه محله با هدف تسهیلگری راه‌اندازی شده که تعداد آن‌ها تا پایان دوره پنجم به ۵۰ دفتر می‌رسد و هدف آن است که همه محلات مشهد دارای دفاتر تسهیلگری شوند.

وی تصریح کرد: با اجرای منشور حقوق شهروندی دنبال رسمیت بخشیدن به حق شهروندی، مالکیت، اعتراض، آزادی و شادی هستیم و هدف این است که با مصوباتی آن را محقق کنیم.

کد خبر 436950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.