پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه باز زنده‌سازی مادی رهنان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه باز زنده‌سازی مادی رهنان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه که از بهمن ماه سال ۹۷ آغاز شده یکصد میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۲۵ درصد از طول مادی‌های شهر در منطقه ۹ واقع شده، این منطقه اقدام به تعریف پروژه باز زنده‌سازی مادی رهنان کرده تا در راستای اعتلای هویت اصفهانی در شهرسازی ایرانی گامی جدی بردارد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه باز زنده‌سازی مادی رهنان در شرق کوه آتشگاه و در نزدیکی بوستان مهر با هدف کلان تقویت محرک‌های هویتی در حال اجراست.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه، اجرای طرح نماد اصفهان در مرکز پروژه با به کارگیری کاشی شکسته، اجرای رویه بتن طرح دار به صورت مسطح در پیاده‌روها، اجرای میدان و پیاده‌روهای حاشیه مادی با مالون، رعایت مسائل و ضوابط مناسب سازی برای تردد معلولان و جانبازان، پیش بینی زمین ورزشی روباز والیبال و تنیس در مجموعه، پیش بینی کافه آریا و آلاچیق‌های مناسب با ویژگی طرح و پیش بینی وسایل حرکات درمانی و مبلمان شهری خلاق است.

وی با بیان اینکه با توجه به تملک اراضی و آزادسازی‌های شده به منظور باز زنده سازی مادی قدیمی رهنان، بوستان مهر در منطقه ۹ شهرداری توسعه پیدا کرد، گفت: با باز زنده‌سازی مادی رهنان حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع به سمت شرقی بوستان مهر در مجاورت کوه آتشگاه اضافه شده است.

رفیعی تاکید کرد: یکی از اهداف این منطقه هویت‌بخشی به شهر و یکی از مهم‌ترین عوامل مطرح در هویت شهرها بحث مناظر شهری است همچنین از عوامل اساسی شکل‌دهی و معنا بخشی به مناظر شهری موضوع هویت است.

وی با بیان اینکه هویت عاملی است که بتوان از طریق آن شهرها و مناظر شهری را به صورت کاملاً متمایز از یکدیگر دانست، افزود: ویژگی‌های مناظر شهری ریشه در فرهنگ، رسوم و حس مکان دارد که کاملاً مرتبط با هویت شهر هستند، علاوه بر این عواطف و افکار و رفتارهای سازمان یافته ساکنان شهر است که به عنوان جزء لاینفک عادات زندگی شهری به فرهنگ شهری منتقل شده‌اند.

وی تصریح کرد: هویت شهر، ذهنیت و استنباط ساکنان شهر از زبان خاص و محسوسات و ادراکات شهر است. در این بین خیابان آتشگاه دارای هویت شهری بسیار مهم با پیشینه تاریخی است که باز زنده سازی مادی رهنان در مجاورت کوه آتشگاه هویت شهری در منطقه ٩ را افزایش می‌دهد.

کد خبر 436944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.