کارمندان شهرداری با اسکوتر تردد خواهند کرد

اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از اقدامات خود برای کاهش گسترش ویروس کرونا متعهد شد هزینه تهیه اسکوتر برای کارمندان شهرداری ۱۰ کلانشهر در لهستان را تأمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پومرانی یا پومرانیا منطقه‌ای تاریخی واقع در کرانه جنوبی دریای بالتیک است که امروزه میان دو کشور آلمان و لهستان تقسیم شده است. هفته گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد که قصد دارد اسکوترهای برقی را به طور رایگان در اختیار کارمندان شهرداری در ۱۰ کلانشهر منطقه قرار دهد تا از این طریق نه تنها به تردد سالم در روزهای کرونایی کمک کند، بلکه سبک زندگی سالم را در میان این افراد ترویج دهد. مقامات رسمی پومرانی امیدوارند که این اقدام باعث برانگیختن سایر مردم به استفاده از اسکوتر یا دوچرخه به جای وسایل حمل و نقل عمومی شود و در نهایت کاهش آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین را به دنبال داشته باشد.


اسکوترهای برقی بلافاصله پس از اعلام اتحادیه اروپا در ورزشگاه پی‌جی‌ای آرنا، واقع در شهر گدانسک لهستان به یکی از نمایندگانی از شهرداری‌های ۱۰ کلانشهر مورد نظر تحویل داده شد. این اسکوترهای برقی به صورت تاشو ساخته شده است، بنابراین به راحتی قابل تغییر شکل است و افراد می‌توانند آن‌ها را در هنگام سوار شدن به اتوبوس یا قطار در کیف‌های خود نگهداری کنند.

اگرچه تنها اختصاص یک اسکوتر برقی به یکی از کارکنان شهرداری نمی‌تواند مشکل آلودگی هوا یا گرم شدن کره زمین را برطرف کند، با این حال، ترویج این نوع وسیله حمل و نقل می‌تواند منجر به علاقمند شدن تدریجی سایر کارکنان شهرداری و در نهایت مردم پومرانی شود و در نهایت جای وسایل حمل و نقل موتوری را در شهر بگیرد. علاوه بر این، افرادی که از اسکوترهای برقی برای تردد داخل شهری بهره می‌گیرند، می‌توانند تجربیات خود را با سایرین در میان بگذارند و افرادی را که به دوچرخه‌سواری یا رانندگی علاقمند نیستند، به سمت این وسیله تردد سبز جذب کنند.
 

کد خبر 436807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.