اعتبار مورد نیاز بزرگراه دشت ارژن_ابوالحیات فارس تامین می‌شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در صورت تکمیل پروژه بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات فارس تا پایان اسفندماه ۹۹، تمام اعتبار باقی‌مانده این پروژه از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین و پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، دکتر محمد باقر نوبخت، عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه دشت ارژن- ابوالحیات اظهار داشت: این پروژه نه تنها برای جنوب که به بوشهر و خوزستان مرتبط می‌شود بلکه به کهگیلویه و بویراحمد هم از همین مسیر متصل می‌شویم و بنابراین یک گلوگاه بسیار حساس است.

وی ادامه داد: اگر این ۲۳ کیلومتری که بین دشت ارژن و تنگه ابوالحیات در حال حاضر در دست طراحی داریم بر اساس قولی که دست‌اندرکاران پروژه داده‌اند حداکثر تا پایان اسفند ۹۹ تکمیل شود علاوه بر کاهش ۴۰ تا ۴۵ کیلومتری زمان سفر، از نظر ایمنی و سلامت مسافران نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

دکتر نوبخت اظهار داشت: بر اساس توافقنامه‌ای که با استاندار فارس امضا خواهیم کرد، بخشی از اعتبار مورد نیز این پروژه پرداخت خواهد شد و باقی‌مانده اعتبار آن را در صورت بهره‌برداری تا پایان سال ۹۹، پرداخت خواهیم کرد.

عملیات اجرایی پروژه تکمیلی قطعات اول و دوم بزرگراه دشت ارژن – ابوالحیات در سال ۱۳۹۱ آغاز شده و در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هدف اصلی از اجرای این پروژه، اتصال ایمن جاده‌ای بین استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به استان فارس و کاهش زمان سفر است.

در حال حاضر ۱۵کیلومتر از این پروژه در مرحله سابگرید (بستر روسازی) و آماده انجام روسازی و چهار کیلومتر لایه اول نیز آسفالت شده است و در صورت تامین مالی، این پروژه در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه کشور

کد خبر 436264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.