افتتاح ۵ طرح صنعتی-معدنی با حضور رئیس جمهور

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ایستگاه هشتم پویش «تداوم پویش امید» پنج طرح صنعتی- معدنی با پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فردا (پنجشنبه) با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا، "حسین مدرس خیابانی" روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص راه‌های تعیین شده برای دستیابی به جهش تولید، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های خالی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، راه‌اندازی واحدهای تعطیل صنعتی و معدنی و دستیابی به فناوری از برنامه‌های در دست اجرا برای رسیدن به اهداف جهش تولید در سال جاری است.

وی افزود: نخستین راه را افزایش تولید در بخش‌های مختلف دانست و گفت: در ماه‌های گذشته تولید آلومینیوم ۴۹ درصد، تلویزیون ۴۴ درصد، فولاد ۱۰ درصد و ماشین لباسشویی ۴۴ درصد افزایش یافت.

سرپرست وزارت صنعت دومین مسیر را تکمیل طرح‌های نیمه تمام دانست و تصریح کرد: ۱۳ هزار طرح بالای ۶۰ درصد در کشور وجود دارد که حدود چهار هزار واحد صنعتی با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت به مراحل پایانی نزدیک شده‌اند.

مدرس خیابانی به افتتاح پنج طرح صنعتی- معدنی در روز پنجشنبه اشاره کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری این تعداد طرح پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های فولادی در استان خوزستان، تولید کربنات سدیم در استان فارس، دو سیلو گندم در استان فارس و طرح تولید تخته‌های ام دی اف در استان مازندران واحدهایی هستند که افتتاح خواهند شد که برای یک هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود پنج برابر این عدد به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده‌اند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اینکه به تدریج طرح‌های نیمه تمام کشور افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ۲۰ طرح بزرگی صنعتی و معدنی در قالب این پویش در روزهای پنجشنبه افتتاح خواهد شد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای غیر فعال از دیگر برنامه‌های جهش تولید در این دولت است، خاطرنشان کرد: در سال جاری از میان حدود ۴۵ هزار واحد صنعتی، ۹ هزار و ۵۰۰ واحد تعطیل بوده و یک هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه احیا قرار دارد که در این چهار ماه گذشته ۳۸۰ واحد غیرفعال و تعطیل در شهرک‌های صنعتی سر پا شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: در بخش معدن از ۱۱ هزار واحد معدنی، حدود چهار هزار و ۴۰۰ واحد تعطیل هستند، البته بخشی از معادن فصلی به طور طبیعی، تعطیل یا با کاهش ظرفیت فعالیت می‌کنند و بر همین اساس، برنامه احیای یک هزار و ۲۰ معدن کوچک را داریم و ۱۴۰ واحد نیز در چهار ماه گذشته فعال شده‌اند.

به گفته سرپرست وزارت صنعت، مهمترین اقدام برای سرعت بخشیدن به آغاز فعالیت واحدهای معدنی، واگذاری بخش عمده‌ای از اختیارات شورای معادن به استان‌ها است.

مدرس خیابانی، دستیابی به فناوری‌های نوین را از دیگر راه‌های رسیدن به جهش تولید برشمرد و اظهار داشت: عجین شدن تولید با فناوری نوین مقیاس‌ها را تغییر می‌دهد و توان تولید را ارتقا می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 436229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.