ماسکی که ویروس کرونا را غیرفعال می‌کند

گروهی از دانشمندان پرتغالی نوعی ماسک قابل شستشو طراحی کرده‌اند که ویروس کرونا را غیر فعال می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان و مبتلا شدن افراد زیادی به این بیماری، محققان دنبال پیدا کردن روش‌هایی برای پیشگیری از شیوع آن بوده‌اند. از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به مردم توصیه شده است که جهت پیشگیری از انتقال بیماری از قوانینی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها و استفاده از ماسک پیروی کنند.

به گفته محققان، بیماری کرونا از طریق قطرات درشت مایع که قطری برابر با یک میلی‌متر دارند، منتقل می‌شود. به همین دلیل هرگونه پوششی که مانع نفوذ این قطرات به دستگاه تنفسی شود برای پیشگیری از انتقال بیماری مؤثر است. گروهی از پژوهشگران پرتغالی اخیراً نوعی ماسک پارچه‌ای قابل شستشو با روکش خاص طراحی کرده‌اند که ویروس کرونا را غیرفعال می‌کند.

تأثیر ضد ویروسی این ماسک حتی پس از ۵۰ بار شستشو نیز از بین نمی‌رود. روکش خاص موجود روی پارچه این ماسک در مدت نیم ساعت پس از قرار گرفتن ویروس کووید -۱۹ روی آن ۹۹ درصد ویروس‌های عامل بیماری را غیرفعال می‌کند. مؤسسه پاستور فرانسه پیش از این تأیید کرده بود که ماده محافظ استفاده شده در این نوع ماسک، در برابر ویروس‌هایی مانند ویروس آنفلوآنزای خوکی مؤثر بوده است.

محققان اعلام کرده‌اند که پارچه مورد استفاده در این ماسک، استاندارد بین المللی OEKO-Tex را دریافت کرده است که این موضوع نشان می‌دهد استفاده از آن هیچ نوع ضرر یا عوارض جانبی ندارد. استفاده از این نوع ماسک در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند مانع شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا شود.

کد خبر 436062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.