پروژه سبزه‌میدان، اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار زنجان گفت: مدت قرارداد اجرای پروژه سبزه‌میدان طبق قرارداد از شهریور سال گذشته به مدت ۲۴ ماه است، اما تلاش می‌کنیم چهار ماه زودتر یعنی در اردیبهشت سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش ایمنا، حبیب ملایی یگانه اظهار کرد: پروژه بزرگ سبزه‌میدان شهر زنجان در طرح جامع سال ۱۳۶۴ مصوب شده و در طرح تفصیلی سال ۶۷ بر آن صحت گذاشته شده و بیش از ۳۲ سال است که احداث آن در دستور کار شهرداری و مجموعه مدیریت استان قرار دارد.

وی مساحت محدوده را هفت هکتار خواند و خاطرنشان کرد: مبلغ عمرانی قرارداد ۶۵ میلیارد تومان، میزان ابنیه ۱۰ هزار مترمربع و محوطه‌سازی نیز در مجموع ۶.۶ هکتار است.

شهردار زنجان افزود: دو باغ قدیمی شامل بنای ذوالفقاری و بنای مالیه (دارایی سابق) که ارگ حکومتی بوده و به عنوان موزه استفاده می‌شود در مجاور این طرح قرار دارد.

ملایی یگانه گفت: پروژه سبزه‌میدان، یک میدان شهری برای استفاده عموم است و امیدواریم با تکمیل آن در مناسبت‌های ملی و مذهبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به شماری واحد تجاری در این پروژه اظهار داشت: این واحدها مزاحم بازار نخواهند بود بلکه تکمیل‌کننده بازار زنجان برای عرضه صنایع دستی مد نظر است.

شهردار زنجان وجود مسجد جامع زنجان، بازار تاریخی و مسجد خانم به عنوان بنای ثبت‌شده تاریخی در کنار سایر بناهای تاریخی، دسترسی گردشگران در این محل بدون مزاحمت با محور سواره را فراهم کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 436023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.