۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
نبش قبر مقبره "کاشفیه" در دزفول

رئیس نوسازی شهرداری دزفول از نبش قبر کردن و سرقت دو کتبیه تاریخی از مقبره کاشفیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، مسعود شامدیل اظهار کرد: یک مقبره قدیمی واقع در کاشفیه دزفول که محل دفن دو مرد و یک زن است با هدف سرقت حفاری‌شده است.

وی افزود: در این اتفاق دو کتیبه تاریخی که مربوط به ۲۵۰ سال گذشته بودند به سرقت رفته و متأسفانه موجب وارد شدن خساراتی به این بقعه تاریخی شد.

رئیس نوسازی شهردار دزفول گفت: مقبره قدیمی کاشفیه جایگاه عبادت و ریاضت شیخ انصاری و استادش سید صدرالدین کاشف در ۱۸۰ سال گذشته است.

شامدیل ادامه داد: موقعیت مکانی و شکل ظاهری این مقبره به گونه‌ای است که امکان محصور کردن آن وجود نداشته و احتمال بر آنست که سارقان تصوری از مومیایی بودن اجساد این مقبره داشته باشند.

وی عنوان کرد: این سرقت که تازه کشف‌شده مربوط به چند روز اخیر نبود، اما مساله در حال بررسی است و اقدامات لازم جهت بازسازی مقبره انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سید صدرالدین کاشف در سال ۱۲۵۸ قمری در سن ۸۴ سالگی در دزفول از دنیا رفت و پس از فوت جنازه وی را به کربلا بردند و در بین رواق و حرم امام حسین (علیهم‌السلام) دفن شد. گروهی از مردم دزفول در آن زمان بنای یادبودی را برای کاشف بر روی تپه مرتفعی در کنار رود دزفول ساخته‌اند که به اتاق کاشفیه شهرت دارد.

منبع: فارس

کد خبر 435995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.