نیروی کار صنایع هرمزگان با مهارت آموزی جوانان تامین می‌شود

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: جهش تولید در استان بدون افزایش مهارت آموزی و جهش در کسب تخصص جوانان امکان پذیر نخواهد بود.

جواد بلارک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هفته مهارت آموزی، اظهار کرد: در دنیای امروز اهمیت کسب تخصص و مهارت برای ورود به چرخه اقتصاد و بازار کار بر کسی پوشیده نیست؛ رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال جهش تولید نامیده‌اند تا اهمیت توجه به مهارت آموزی و کسب تخصص و تجربه، دو چندان شود.

وی افزود: جهش تولید بدون توجه و تاکید بر جهش در کسب تخصص و مهارت امکان پذیر نخواهد بود چون اقتصاد پویا و مولد نیازمند نیروی کار متخصص و ورزیده است.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: برای گذر از رکود و بیکاری و به حرکت در آوردن چرخ دنده‌های اقتصاد کشور و استان نیاز است تا بیش از پیش به مقوله مهارت آموزی تخصصی جوانان جویای کار اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: امروزه با رشد و گسترش صنایع بزرگ در استان بستر بسیار مناسبی فراهم شده تا با یک سیاستگذاری هدفمند و ارائه آموزش جامع شرایطی ایجاد کنیم تا با تکیه بر توان بومی، نیروی متخصص مورد نیاز صنایع منطقه تربیت شود.

بلارک اضافه کرد: این مسئله تا این اندازه حائز اهمیت است که در تقویم ملی کشور هفته‌ای به نام هفته مهارت آموزی ثبت شده است. پس توجه و برنامه‌ریزی برای مهارت آموزی جوانان باید قسمتی لاینفک در سیاستگذاری‌های کلان استان باشد.

وی تاکید کرد: باید سعی شود مراکز عالی و آموزشی استان با تجدید نظر در رویکرد آموزشی تئوری دانشجویان، دانش آموزان و هنرجویان، به آموزش عملی و تجربی آنها روی آورده و متناسب با نیاز استان هرمزگان گام بردارند.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: اهتمام به آماده سازی جوانان بومی برای مشارکت در آبادانی و شکوفایی هرمزگان یک دین بر گردن تمام مسئولان استانی و کشوری است که تنها با آموزش و مهارت آموزی این سرمایه‌های انسانی امکان پذیر است.

کد خبر 435897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.