رشد ۱۴ درصدی پهلودهی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر، ۵۲۸ فروند شناور کانتینری در بندرشهید رجایی پهلودهی شد که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۴ درصدی دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی‌ران اظهار کرد: مجتمع بندری شهید رجایی مهمترین بندر کانتینری کشور به شمار می‌آید که با برخورداری از ۱۲ اسکله کانتینری، ۹۰ درصد از عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی درباره فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کانتینری بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۵۲۸ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی پهلودهی شد که عملیات تخلیه و بارگیری ۴۸۲ هزار TEU کانتینر طی این مدت به ثبت رسیده است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد ۱۴ درصدی در پذیرش کشتی‌های کانتینری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: از این تعداد شناور، چهار فروند کشتی کانتینربر نسل هفتم (مگاسایز) بوده که با بهره گیری از دستگاه‌های مدرن و نیروهای متخصص نرم تخلیه و بارگیری به ۱۶۰ باکس (BOX) در ساعت ارتقا یافته است.

محمدی کرجی‌ران گفت: تداوم پهلودهی این شناورها که البته متعلق به ناوگان ملی کشور است می‌تواند زمینه ساز تحولی مطلوب در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهایی کانتینری پدید آورد.

کد خبر 435848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.