توزیع ۸۰ هزار ماسک رایگان در بریستول انگلیس

دولت بریستول، اتحادیه‌ای خودمختار و بخشی سنتی در جنوب غربی انگلستان، استفاده از ماسک را برای تمام بازدیدکنندگان از مراکز خرید و کاربران وسایل حمل و نقل عمومی اجباری کرد و در همین راستا ماسک رایگان بین مردم در این مکان‌ها توزیع شد و دولت مسئولیت پرداخت هزینه آن را بر عهده گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش باورنکردنی سرعت انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان به خصوص کشورهای اروپایی، دولت‌ها در تلاشند از تمامتوان خود برای هموار کردن مسیر به سمت وضع گذشته بهره گیرند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد تغییراتی قابل توجه در تدابیر و توصیه‌های کنونی برای مهار شیوع بیماری کووید -۱۹ به وجود آورد و علاوه بر این اقدامات جدیدی برای هموار کردن مسیر به سمت وضع دوران ماقبل کرونا در پیش گیرد.

استفاده اجباری از ماسک در مکان‌های عمومی به خصوص مراکز تجاری و وسایل حمل و نقل عمومی، یکی از تدابیر جدیدی است که دولت انگلیس برای به حداقل رساندن شیوع پاندمی کرونا در سراسر کشور بر مردم اعمال کرده است.

پیاده‌سازی طرح اجباری شدن استفاده ماسک در مکان‌های عمومی شهرهای بریتانیایی به راحتی صورت نگرفته است چرا که بسیاری از مردم به ماسک دسترسی ندارند و چه بسا افرادی که از قدرت خرید آن برخوردار نیستند. به همین دلیل دولت بریستول اعلام کرد که برای اجرای طرح دولت و کاهش انتشار ویروس در قلمرو حکومت خود به بازدیدکنندگان مراکز خرید و کاربران وسایل حمل و نقل عمومی ماسک رایگان ارائه خواهد کرد.

تا کنون بیش از ۸۰ هزار ماسک رایگان در اختیار شهروندان بریستولی قرار داده شده است و علاوه بر این دولت به مردم نیازمند وعده داده که آن‌ها را از نظر مواد غذایی و بهداشتی تأمین کند که همین امر منجر به افزایش باورنکردنی تقاضا از سوی شهروندان شده است. دولت بریستول برای اینکه عموم مردم را از خدمات جدید خود آگاه سازد از کسانی که ماسک و مواد رایگان دریافت می‌کنند خواسته است در هنگام تحویل این لوازم، عکس سلفی بگیرند و در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارند.

کد خبر 435831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.