ادامه هشدارها درباره وقف جنگل

انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران درباره واگذاری ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های شمال به یک شخص هشدار داد.

به گزارش ایمنا، این انجمن در بیانیه‌ای که صادر کرده، نوشته است: «صدها هکتار از جنگل‌های آقمشهد ساری قرار است به متولی یکی از امامزاده‌های این منطقه سپرده شود، داستانی که از یک برگ سند آغاز شده و هنوز اصالت آن از نظر سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی محرز نشده و در آن بخشی از جنگل‌ها وقف شده است. دادگاه نیز فعلاً به نفع متولی آن رأی داده و او هم به سازمان جنگل‌ها نامه نوشته که باید تمام درختان موجود در این ۵۶۰۰ هکتار قطع شود.

بنا به اطلاع، سازمان جنگل‌ها همچنان در پی فرجام خواهی است و امیدوار است دستگاه قضا به این مساله بیشتر توجه کند که «انفال» قابل وقف کردن نیست.

انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران همپای سایر انجمن‌های علمی و تخصصی، سمن‌ها و دوستداران طبیعت کشور با تاکید بر حفظ آخرین بازمانده از جنگل‌های اصیل هیرکانی از تمام نهادهای مجری و قانونی به ویژه شخص ریاست قوه قضائیه درخواست می‌کند تا تمام همت و اراده خود را مصروف آن دارد تا از نابودی این جنگل‌های جلگه‌ای زیبا جلوگیری کند.»

گفتنی است، تولیت امام زاده روستای آقمشهد که گفته شده پس از ۲۰ سال موفق شده ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی (معادل ۵۱۸۵ زمین فوتبال) را که به عنوان میراث جهانی بشر ثبت شده‌اند به نام خود کند، به روزنامه همشهری گفته که «شش دانگ قریه آقمشهد بر اساس وقفنامه سال ۸۶۰ هجری قمری توسط مرحوم آمیرزا عبدالله ساروی وقف شده است.»

کد خبر 435798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.