بهره‌برداری از ۹ کیلومتر مسیر حلقه حفاظتی شهر تا نیمه سال آینده

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: ۹ کیلومتر طول مسیر پروژه بزرگ حلقه حفاظتی شهر تا پایان نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای کیلومتر چهار تا هفت حلقه حفاظتی شهر حدفاصل روستای بهاران تا تقاطع آفتاب شامل مسیر رینگ و دو پل آغاز شده است.

وی افزود: آزادسازی سه کیلومتر مسیر حلقه حفاظتی شهر به عرض ۷۶ متر همچنین ایجاد رمپ‌ها و لوپ تقاطع قهجاورستان توسط منطقه ۱۵ شهرداری در حال انجام است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت پروژه آفتاب، گفت: اواخر سال گذشته این پروژه تا مسیر بلوار فرزانگان و ۱.۵ کیلومتر رینگ در منطقه ۱۴ به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: از حدود ۲۵ سال پیش یک معضل ترافیکی بزرگ به واسطه تردد خودروهای سنگین در قسمت شمال شرق اصفهان در مناطق ۱۴ و ۱۰ شهرداری وجود داشت و هر ۲۰ روز یکبار شاهد تصادف منجر به فوت در این محور بودیم که با اجرای پروژه آفتاب تا مسیر بلوار فرزانگان، خیابان بعثت، سه راه نقشینه و میدان جوان از تردد خودروهای سنگین رهایی پیدا کرد و آمار تصادفات به طور چشمگیری کاهش یافت.

مظفر خاطرنشان کرد: سال گذشته بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر ۱۲۰ میلیارد تومان بود که امسال به رقم ۲۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته و به دو برابر سال گذشته رسیده است.

وی اظهار کرد: ادامه مسیر حلقه حفاظتی شهر حدفاصل کارخانه قند تا اتوبان فرودگاه به طول ۷.۵ کیلومتر در دستور کار سال‌جاری شهرداری قرار دارد و عملیات اجرایی آن از سمت کارخانه قند و تقاطع آفتاب آغاز شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی ادامه مسیر پروژه از پل آفتاب تا ورودی محله بهاران به طول چهار کیلومتر آغاز شده و تا ۱۰ ماه آینده این بخش نیز به اتمام می‌رسد تا ادامه آن به پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی برسد.

وی خاطرنشان کرد: ۹ کیلومتر طول مسیر پروژه بزرگ حلقه حفاظتی شهر تا پایان نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مظفر با بیان این که پروژه حلقه حفاظتی یک پروژه شاخص در مقیاس استانی است زیرا دور تا دور شهر اصفهان و پنج شهر اطراف را در بر می‌گیرد، افزود: طول مسیر پروژه حلقه حفاظتی شهر ۷۸ کیلومتر با عرض مناسب است به طوری که چهار لاین مسیر رفت، چهار لاین برگشت در تندرو و دو مسیر کندرو برای آن در نظر گرفته شده است.

کد خبر 435768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.