ماسک نزدن در کشورهای مختلف چه جرایمی دارد؟

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، همه کشورها قوانینی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک تعیین کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری آمریکا اعلام کرده است که مردم باید به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از افراد مبتلا به ویروس و فاقد علامت، در مکان‌های عمومی که رعایت فاصله گذاری از دیگران به اندازه دو متر دشوار است، از ماسک استفاده کنند. بنابراین کشورهای مختلف هر کدام برای رعایت نکردن قانون استفاده از ماسک، جریمه‌های نقدی و غیر نقدی ویژه‌ای تعیین کردند که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

گواهی خروج از منزل در فرانسه

شیوع ویروس کووید -۱۹ در فرانسه باعث شد تا مقامات این کشور اعلام کنند که کشور در حال جنگیدن با یک دشمن نامرئی و خطرناک است که به سرعت پیشروی می‌کند. دولت فرانسه به ۱۰۰ هزار نیروی پلیس اعلام کرده است که با حضور در سطح شهرها، اجازه ندهند افراد بدون دلیل خاصی از منزل بیرون بیایند و در فاصله نزدیک با یکدیگر قرار بگیرند. در این کشور مردم باید برای خروج از منزل گواهی خاصی را تکمیل کنند و دلیل موجهی برای حضور در خیابان‌ها داشته باشند. علاوه بر این دولت فرانسه برای افرادی که قوانینی مانند ممنوعیت بیرون آمدن بدون دلیل از منزل و لزوم استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند، تا ۱۳۵ یورو جریمه مشخص کرده است.

جریمه ۳۰ یورویی در آلمان

بیشتر ایالت‌های آلمان اعلام کرده‌اند که افراد بالای ۶ سال باید در زمانی که بیرون از منزل هستند از ماسک استفاده کنند. کسانی که این قانون را رعایت نکنند، هشدار دریافت خواهند کرد و در صورت تکرار مجبور هستند جریمه نقدی پرداخت کنند. به عنوان مثال ایالت بایرن برای افرادی که در مراکز عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند، جریمه نقدی ۱۵۰ یورویی و برای تکرار این کار جریمه‌ای تا حدود ۳۰۰ یورو تعیین کرده است. این جریمه در ایالت‌های مکلنبورگ فورپومرن و ایالت هسن به ترتیب ۲۵ و ۵۰ یورو است.

اجتماع بیش از ۵۰ نفر در آمریکا ممنوع

قانون محدودیت رفت و آمد در بعضی ایالت‌های آمریکا اجرا شده و اجتماع بیش از ۵۰ نفر در آن‌ها ممنوع شده است؛ البته تا کنون جریمه نقدی برای افرادی که این قوانین را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته نشده است. فقط افراد زیر دو سال و کسانی که از نظر پزشکی محدودیت‌هایی برای استفاده از ماسک دارند از این قانون مستثنی شده‌اند. بعضی فروشگاه‌ها نیز از افرادی که ماسک نزده‌اند درخواست می‌کنند که آنجا را ترک کنند. علاوه بر این نخستین افرادی که از ووهان چین به آمریکا بازگشته‌اند در یک پایگاه نظامی در کالیفرنیا قرنطینه شده‌اند.

نظارت بر پوشش ماسک در روسیه

با توجه به افزایش شدت شیوع کرونا در روسیه، افرادی که از ماسک و دستکش در وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند، باید پنج هزار روبل جریمه پرداخت کنند. علاوه بر این در صورتی که افراد در اماکن عمومی دیگر نیز از این قانون پیروی نکنند، مجبور به پرداخت چهار هزار روبل جریمه هستند. دولت روسیه با استفاده از دوربین‌های نظارتی بر پوشش ماسک افراد نظارت می‌کند.

لغو رویدادهای فرهنگی در ایتالیا

مقامات کشور ایتالیا از مردم درخواست کرده‌اند در دوران شیوع ویروس کرونا در منزل بمانند و بدون دلیل موجهی در سطح شهرها حضور پیدا نکنند. در صورتی که افراد بدون ارائه دلیل منطقی از منزل خارج شوند، باید جریمه‌ای برابر با ۲۰۶ یورو پرداخت کنند. علاوه بر این برگزاری تمام رویدادهای فرهنگی و اقتصادی در بعضی شهرهای بزرگ این کشور لغو شده است.

کد خبر 435700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    1 1
    شما فقط قسمت جریمه کردن وپول گرفتنشون میبینید؟؟؟؟ دستمزد وحقوقشونو نمیبینید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ توزیع ماسک رایگان ومواد غذایی رو نمیبینید؟؟؟؟؟؟ خجالتم خیییییییلی خوب چیزیه ولی عده ای هییییییچ بهره ای از اون نبردن.