مجید عقیلی، نقاش و گرافیست درگذشت

مجید عقیلی هنرمند نقاشی، گرافیست و استاد دانشگاه سپهر امروز (پنجم تیرماه) دافانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عقیلی گرافیست و نقاش بزرگ اصفهانی ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه _پنجم تیرماه_ بر اثر سکته قلبی درگذشت. او برادر کوچک‌تر محمدحسن عقیلی (طراح پیشکسوت) بود و مدیریت گروه گرافیک دانشگاه سپهر اصفهان را بر عهده داشت.

عقیلی ۲۵ شهریور سال ۱۳۴۲ در اصفهان متولد شد و نشان درجه یک هنری (دکترا) در رشته گرافیک را از شورای ارزشیابی نویسندگان، هنرمندان و شاعران کشور در سال ۱۳۹۳ اخذ کرد. عقیلی تحصیلات خود در رشته نقاشی را از هنرستان هنرهای زیبا اصفهان آغاز کرد و دوران کارشناسی را در دانشگاه هنر تهران گذراند. او همچنین هنر آموخته کلاس‌های انیمیشن انجمن سینمای جوانان اصفهان بود.

این هنرمند اولین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان "طراحی جلد" در سال ۱۳۸۱ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار کرد. در سال ۱۳۸۷ نمایشگاهی با عنوان "نشانه‌های مجید عقیلی" در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد که در واقع منتخبی از آثار این هنرمند بود. عقیلی تاکنون بیش از ده‌ها نمایشگاه گروهی داشته است.

طراحی پوستر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سال ۱۳۶۹، طراحی پوستر جشنواره مطبوعات اصفهان در سال ۱۳۶۹، طراحی، نقاشی و مشارکت در تولید هشت فیلم کوتاه انیمیشن برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گرافیست مجله مرزداران و مسؤول واحد چاپ ژاندارمری، مدرس رشته گرافیک هنرستان هنرهای زیبا، مدرس و بانی رشته گرافیک هنرستان هنرهای زیبا واحد دختران، اولین مدیر واحد تجسمی حوزه هنری اصفهان، عضویت در خانه هنرمندان اصفهان و مدرس گرافیک دانشگاه هنر اصفهان تنها بخشی از تجارت و فعالیت‌های حرفه‌ای این هنرمند است.

مهیار دولت‌خواه، استاد گروه عکاسی دانشگاه هنر اصفهان و فرید صلواتی، مدیر عمارت هنرمند اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درگذشت این هنرمند را تأیید کردند.

کد خبر 435649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.