امحای ۲۸۱ مورد دیوارنویسی در اصفهان/جملات تهدیدآمیز پیگرد قانونی دارد

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از امحای ۲۸۱ مورد دیوارنویسی در مناطق ۱۵ گانه شهر خبر داد و گفت: نوشتن جملات تهدیدآمیز روی دیوارها پیگرد قانونی دارد.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عده‌ای از شهروندان دیوار نویسی‌هایی با محتوای «پارک= پنچری» یا نوشتن جملات تهدیدآمیز برای قرار ندادن پسماندها داشته‌اند که این اقدام سیمای شهر را نازیبا کرده است.

وی افزود: امحای دیوارنویسی‌ها با محتوای پسماند در محله‌های مختلف شهر در دستور کار نیروهای مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری قرار گرفته است.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مرحله نخست شناسایی و در مرحله بعد امحای دیوارنویسی‌ها در شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری، نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات شهر باشد ممنوع است مگر در محل‌هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین می‌کند البته در این محل‌ها نیز فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن ممنوع است.

وی با اشاره به مجازات نوشتن جملات تهدیدآمیز روی دیوارها، ادامه داد: طبق ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی «هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید مالی کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.»

محمدحسینی گفت: ماده ۲۴ قانون مدنی نیز تاکید کرده است: «هیچکس نمی‌تواند کوچه و خیابان‌هایی که بن بست یا مسدود نیست را تحت تملک قرار دهد؛ بنابراین نصب هر گونه تابلو پارک ممنوع یا تهدید به پنچری خودروها در کوچه و خیابان‌های شهر جرم محسوب می‌شود و می‌توان از متخلفان در دادسرا شکایت کرد.»

وی تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که دیوار نویسی نوعی تخلف شهری محسوب می‌شود و چنانچه نوشتار جنبه تهدید داشته باشد، جرم محسوب می‌شود و دستگاه قضائی فرد متخلف را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفی مبنی بر پارک نابجای خودروها یا قرار دادن پسماند در ساعاتی خارج از زمان مقرر می‌توانند مراتب را به پلیس به شماره ۱۱۰ یا اداره ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند تا اقدامات لازم برای رفع تخلف بشود.

کد خبر 435583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.