بین ۱۶ تیم برتر آسیا هستیم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران گفت: امیدوارم همگی دست به دست هم بدهیم و در این شرایط سخت کرونایی، با استرس کم و حمایت حداکثری، مرحله به مرحله پیش برویم.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عبدی در ابتدا گفت: پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا قرار بود در چند اردو و تورنمنت حضور داشته باشیم، اما از بهمن ماه به این سمت به دلیل این مشکل جهانی، زمان را از دست دادیم. خوشبختانه تعویق سه ماهه مسابقات زمان خوبی را مجدداً در اختیارمان قرار داد که باید از آن استفاده کنیم. با اقدامات خوب کمیته پزشکی و انجام پروتکل‌های بهداشتی برای همه تیم‌ها، اردوی جدید را از ۲۷ تیرماه آغاز کردیم.

وی ادامه داد: محل اسکان کادرفنی و بازیکنان متفاوت است تا حداکثر فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنیم. به طور کلی اردوی خوبی را در این شرایط داریم، البته چاره‌ای هم جز پیش بردن اردوها با وجود ماسک و دیگر محدودیت‌ها نداریم و نباید از این بیشتر از حریفانمان عقب بیفتیم. به هر حال این شرایط سخت است و کل جهان را درگیر کرده است. از طرفی به دلیل وجود قرنطینه در چند ماه اخیر، بازیکنان از سطح آمادگی خود دور شدند و تمرکز ما در این اردو بر اجرای کارهای بدنی، یادآوری تاکتیک‌های تمرین شده در دور نخست مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین انجام کارهای روانی و انگیزشی روی بازیکنان متمرکز شده است.

وی افزود: در جمع شانزده تیم برتر آسیا هستیم و از این تعداد، ۴ تیم عازم مسابقات جام جهانی می‌شود. در دو تورنمنتی که یکسال پیش با دو تیم متفاوت در چین و تاجیکستان شرکت کردیم، خوشبختانه عملکرد تعدادی از تیم‌ها را نزدیک دیدم. به عنوان مثال تیم کره شمالی تیم بسیار قدرتمندی است و برای همه تیم‌ها مشکل ساز خواهد بود.

عبدی ادامه داد: تیم بحرین در سید اول با وجود اینکه میزبان مسابقات است و از شرایط میزبانی بهره خواهد برد و هم همانند قطر سرمایه گذاری بسیار سنگینی در بخش فوتبال پایه انجام دادند. از نظرم در سخت‌ترین گروه این دوره قرار گرفتیم و در سایر گروه‌ها تکلیف تیم‌های صعودکننده تا حدود زیادی قابل پیش بینی است. بی تردید همه تیم‌ها به ویژه کره شمالی، کره جنوبی، عربستان، امارات، قطر و بحرین شرایط اردویی متفاوت و با حداکثر امکانات را دارند، از طرفی ما هم در حال سپری کردن اولین اردوی خود هستیم و امیدواریم با تلاش خودمان و حمایت همه جانبه فدراسیون، مردم عزیز و رسانه‌ها روحیه دوچندانی را به بازیکنان انتقال بدهیم و با آمادگی بالایی در مسابقات حاضر شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان تاکید کرد: تنها خواسته ما برگزاری مناسب اردوهای تعیین شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرکت در چند تورنمنت و انجام چند بازی دوستانه است. در واقع غیر از اینکه باید در اردوها خودمان را با شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا وفق بدهیم، از طرف دیگر نیز نیاز جدی به شرکت در تورنمنت و انجام چند بازی دوستانه داریم تا تجربه بازیکنان را افزایش بدهیم. معتقدم همه موفقیت‌ها با اجرای صحیح چند شاخصه اصلی و رعایت یک به یک آنها بدست می‌آید که حضور در بازی‌های دوستانه بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی حواشی بی پایه و اساس، در چند مقطع دچار استرس‌هایی شدیم و تفسیرها و نقل قول‌هایی از صحبت‌های ما در رسانه بازگو شد که برای شفاف‌سازی از اصل موضوع، انرژی و تمرکز زیادی از تیم گرفته شد. الان در اردو هستیم تا با حمایت همه جانبه و به دور از حواشی، کارهای فنی را پیش ببریم. باید درنظر بگیریم که وجود ویروس کرونا به خودی خود کار را سخت کرده است، بنابراین تلاش ما ایجاد تمرکز بین همه اعضای تیم است. به همین دلیل با وجود اینکه نیاز زیادی به حمایت رسانه‌ها داریم، اما تلاش می‌کنیم که با انجام مصاحبه کمتر، تمرکز خود و تیم را حفظ کنیم.

عبدی با اشاره با شرایط تیم ایران تا شروع مسابقات دور نهایی قهرمانی آسیا گفت: هنر ما باید استفاده از ظرفیت‌های موجود تا زمان باقی مانده به شروع مسابقات باشد. باز هم تاکید می‌کنم که عدم تمایل به انجام مصاحبه، صرفاً به خاطر حفظ آرامش تیم و جلوگیری از تفسیرهای شخصی از مصاحبه‌ها است. البته در زمان مناسب، مانند دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا، نشست خبری با حضور نمایندگان همه رسانه‌ها از سوی مدیر رسانه تیم هماهنگ و برگزار خواهد شد و پاسخگوی سوالات همه خبرنگاران عزیز خواهیم بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم همگی دست به دست هم بدهیم تا در این شرایط سخت کرونایی، با استرس کم و حمایت حداکثری مرحله به مرحله پیش برویم. خوشبختانه دبیرکل فدراسیون نگاه سازنده و پر حمایتی از تیم نوجوانان دارد و در اردویمان هم حاضر شد و امیدوارم نتیجه حمایت‌های وی، مردم و رسانه‌ها را با موفقیت نوجوان‌های عزیز کشورمان در مسابقات آذرماه به میزبانی بحرین ببینیم.

کد خبر 435575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.