جهانگیری: دشمنان در ایجاد اختلاف و دوگانه سازی علم و دین ناکام ماندند

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تبعات و پیامدهای کرونا در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: دشمنان با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه میان اقشار مختلف جامعه به دنبال دوگانه سازی علم و دین بودند که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همراهی حوزه‌های علمیه در موضوع مقابله با کرونا در اجرای نقشه خود ناکام ماندند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و حفظ پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تصریح کرد: پیامدهای کرونا در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار پیچیده است و ضرورت دارد دستگاه‌های مختلف با همکاری یکدیگر و هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا تمرکز ویژه‌ای بر مباحث فرهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون سند ملی توسعه، گسترش و تقویت نهاد مسجد، گفت: مسجد کانون مهمی در کشور است که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از امور باشد و ضرورت دارد با سیاست‌گذاری مناسب و استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی این کانون با ارزش را بیش از پیش تقویت کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره سند فرهنگ امنیت عمومی و اجتماعی کشور به دغدغه و اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب روی مسأله آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای عمل شود تا راه بازگشت افراد آسیب دیده به جامعه و سلامتی و امنیت خانواده‌های آنان فراهم شود.

جهانگیری افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با کار نظامی و امنیتی امکان پذیر نیست و باید با راهکارهای فرهنگی به حل و فصل این موضوع جدی کشور پرداخت.

در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان حضور داشتند اعضا به تعیین دستگاه‌های متولی همکاری تدوین اسناد ملی موضوع بند یک اصل هفت نقشه علمی و فرهنگی کشور رأی مثبت دادند.

بر اساس این دستور کار تدوین و تهیه سند ملی توسعه گسترش و تقویت نهاد مسجد و سامان بخشی و اجرای آن به سازمان تبلیغات اسلامی، سند ملی وقف و امور خیریه به سازمان اوقاف و امور خیریه، سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار به مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و سند فرهنگ امنیت عمومی و اجتماعی کشور به وزارت کشور سپرده شد.

کد خبر 435531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.