بازگشایی مدارس چه تاثیری در انتشار ویروس کرونا دارد؟

نتایج مطالعه انجام شده در کره جنوبی نشان می‌دهد که بازگشایی مدارس می‌تواند نقش مهمی در انتشار ویروس کرونا داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مطالعات مختلفی که در قاره‌های اروپا و آسیا انجام شده نشان داده است که احتمال مبتلا شدن کودکان به بیماری کرونا و شیوع بیماری از طریق آن‌ها زیاد نیست، اما بسیاری از پژوهشگران باور دارند که این مطالعات در مقیاس کوچک انجام شده و ناقص است؛ بنابراین گروهی از محققان کره جنوبی مطالعه جدیدی در این زمینه انجام دادند. آن‌ها داده‌های سلامت پنج هزار و ۷۰۶ فرد دارای علائم کووید -۱۹ را بررسی کرده و سپس وضعیت سلامت ۵۹ هزار و ۷۳ فرد که با آن‌ها تماس داشتند را ردیابی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که کودکان کوچک‌تر از ۱۰ سال، بسیار کمتر از بزرگسالان ویروس را منتقل می‌کنند، اما احتمال انتقال ویروس از طریق آن‌ها صفر نیست. همچنین افراد بین ۱۰ تا ۱۹ سال می‌توانند ویروس کرونا را حداقل به اندازه بزرگسالان در جامعه منتشر کنند. به گفته محققان ممکن است دلیل این اتفاق که کودکان کوچک‌تر از ۱۰ سال ویروس را کمتر از بزرگسالان انتقال می‌دهند، این باشد که به طور کلی آن‌ها هوای کمتری را هنگام بازدم به بیرون منتشر می‌کنند؛ بنابراین مقدار ویروس وارد شده در محیط کمتر خواهد بود.

علاوه بر این کودکان در فاصله کمتری از زمین عمل بازدم را انجام می‌دهند، به همین دلیل احتمال تنفس این هوا توسط بزرگسالان کاهش پیدا می‌کند. البته در این مطالعه تنها تماس‌های کودکانی ردیابی شده که علائم بیماری را داشتند؛ بنابراین هنوز به طور قطع مشخص نیست که کودکان بدون علامت تا چه میزان در انتشار ویروس کرونا مؤثر هستند. به گفته محققان در صورتی که زمان تعطیلی مدارس به اتمام برسد، کودکان کم سن و سال نیز ممکن است نقش بزرگی در انتقال این ویروس داشته باشند.

تماس‌های زیاد کودکان مدرسه با یکدیگر ممکن است خطر ابتلا به بیماری کرونا را افزایش دهد و با توجه به این موضوع که امکان انتقال بیماری در هر گروه سنی وجود دارد، لازم است مدارس علاوه بر وضع قوانینی مانند فاصله گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها، شیوه‌ای برای گرفتن تست کرونا از دانش آموزان و معلمان اتخاذ کنند، مدت زمان قرنطینه افراد را مشخص کرده و زمان بازگشایی مدارس را با توجه به شرایط پیش آمده تعیین کنند.

کشورهایی مانند دانمارک و فنلاند موفق شده‌اند مدارس خود را با موفقیت بازگشایی کنند، اما کشورهای چین و کره جنوبی به دلیل شیوع بیماری در مدارس مجبور شدند دوباره آن‌ها را تعطیل کنند. از آنجایی که در صورت تداوم این شرایط، کودکان ممکن است سال‌های حساس آموزش و اجتماعی شدن را از دست بدهند، مسئولین باید تصمیمات منطقی و مهمی در این زمینه بگیرند.

کد خبر 435503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ولی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    آقا یک متر فاصله با زدن ماسک کار حله دیگه اینقدر پیاز داغش رو زیاد نکنید