کرونا ویروس و ایمنی درمانی/ بیماری کرونا با داروی دیابت درمان می‌شود؟ 

نتایج مطالعات انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که یک داروی دیابت با نام متفورمین می‌تواند تولید پروتئین‌های سیتوکین را در بیماران مبتلا به کرونا کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایمنی درمانی یا ایمنوتراپی (Immunotherapy) که با تحریک یا سرکوب واکنش سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند، یک روش درمانی برای بعضی بیماری‌ها مانند سرطان است. محققان در دوران همه گیری ویروس کرونا در مورد تجویز ایمنی درمانی برای بیماران سرطانی مبتلا به کرونا نگران بودند. بسیاری از مشکلات ناشی از بیماری کرونا به دلیل واکنش ایمنی بیش فعال رخ می‌دهد که منجر به افزایش تولید پروتئین‌هایی با نام سیتوکین می‌شود. این اتفاق اختلالاتی مانند نارسایی تنفسی را به همراه دارد.

گروهی از پژوهشگران آمریکایی به منظور بررسی تأثیر استفاده از روش ایمنی درمانی بر بیماران سرطانی مبتلا به کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. فرضیه آن‌ها بر این اساس بود که تجویز ایمنی درمانی برای این افراد می‌تواند باعث افزایش واکنش سیستم ایمنی بدن شود که در زمان بروز بیماری کرونا بیش فعال شده است. محققان در این مطالعه نمونه‌های خون بیماران سرطانی مبتلا به کووید -۱۹ را بررسی کردند.

داده‌های اولیه نشان داد که ایمنی درمانی شرایط این بیماران را وخیم‌تر نمی‌کند. علاوه بر این یک داروی دیابت با نام متفورمین می‌تواند تولید پروتئین‌های سیتوکین را در بیماران مبتلا به کرونا کاهش دهد. با وجود این که نتایج این پژوهش مقدماتی است و به تحقیقات بیشتر نیاز است، اما پژوهشگران اعلام کرده‌اند که استفاده از متفورمین یا یک داروی مشابه می‌تواند بیماری کرونا را درمان کند.

کد خبر 435502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.