میراث مهم فرهنگ موسیقی بلوچستان در خطر فراموشی است

انجمن موسیقی ایران با انتشار پیامی درگذشت رسول بخشی زنگشاهی هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در پیامی که روز شنبه چهارم مرداد ماه منتشر شد، درگذشت رسول بخشی زنگشاهی استاد پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه بلوچستان را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت انجمن موسیقی ایران آمده است:

استاد رسولبخش زنگشاهی نیز رخ در نقاب خاک کشید. درگذشت او افسوس و نگرانی را همزمان به جانمان می‌نشاند. افسوس از فقدان چهره‌ای شاخص از موسیقی ارزشمند نواحی و از آخرین بازماندگان نسل قدیم موسیقی حماسی و اصیل بلوچی و از تبار پهلوانان کهن ساز قیچک و نگرانی از احتمال فقدان بخشی از میراثی مهم از فرهنگ موسیقی بلوچستان، که در خطر نابودی یا فراموشی است.

انجمن موسیقی ایران، ضمن گرامی‌داشت یاد پهلوان رسولبخش زنگشاهی و عرض تسلیت به جامعه هنری کشور، اهالی موسیقی سیستان و بلوچستان و بازماندگان آن مرحوم، امیدوار است راه این هنرمند بزرگ در سایه توجهات هدفمند و بیشتر متولیان فرهنگ و هنر کشور قرار بگیرد تا هنر و میراث موسیقی بلوچستان بتواند توسط سایر هنرمندان جوان و پهلوانان بلوچ همچنین خانواده این استاد فقید به شایستگی پی‌گرفته شود.»

کد خبر 435418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.