برداشت گیلاس از باغات اصفهان ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از پایان برداشت گیلاس از باغ های این استان خبر داد و گفت: سال جاری بالغ بر هفت هزار و ۹۰۰ تُن گیلاس برداشت شد که این میزان در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

احمدرضا رئیس زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سطح باغات گیلاس استان اصفهان در مجموع ۹۸۶ هکتار است که ۹۰۲ هکتار بارور و ۸۴ هکتار آن نهال است.

وی افزود: امسال بالغ بر هفت هزار و ۹۰۰ تُن گیلاس از سطح ۹۰۲ هکتار باغ بارور این محصول برداشت شد.

رئیس زاده با بیان این که محصول گیلاس از باغات استان از اواسط ماه خرداد تا پایان تیر برداشت شد، گفت: سال جاری میزان محصول گیلاس در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد و خسارت ناشی از سرمازدگی کاهش یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ارقام عمده گیلاس باغات این استان را تکدانه، قاهره و زرد دانشکده برشمرد و افزود: شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، نجف آباد، مبارکه، کاشان و خمینی شهر بیشترین باغ گیلاس را دارند.

رئیس زاده کمبود آب را مهمترین عامل محدود کننده عملکرد و توسعه باغات گیلاس استان اصفهان دانست و اضافه کرد: نیاز آبی میوه گیلاس تا زمان برداشت بین هشت تا ۱۰ هزار متر مکعب در هر هکتار است که در باغات استان اصفهان با استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانند قطره‌ای و تحت فشار مصرف آب این محصول کاهش یافته است.

وی گفت: امسال باغات گیلاس کشور پرمحصول بوده‌اند و این امر بر کاهش نرخ محصول تأثیر گذاشته است؛ مشتریان گیلاس را قبل از برداشت به قیمت هرکیلوگرم ۶ تا هشت هزار تومان خریداری می‌کنند که پس از برداشت و بسته بندی در بازار بین ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد امسال قیمت هر کیلوگرم گیلاس در بازار کمتر از ۱۵ هزار تومان نبوده است.

کد خبر 435366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.